Popularna sieć pizzerii spamowała SMS-ami. Teraz grozi jej 250 milionów dolarów kary!

Amerykańska sieć pizzerii Papa John’s na początku 2010 roku rozesłała do swoich klientów 500 tysięcy SMS-ów reklamowych. Problem w tym, że odbiorcy tych komunikatów nigdy nie wyrazili zgody na wykorzystanie ich numerów telefonów w tym celu. W konsekwencji sieć pizzerii staje przed sądem w procesie wytoczonym jej zbiorowo przez osoby, które otrzymywały nawet kilkanaście niechcianych SMS-ów pod rząd, często w godzinach nocnych. Klienci zasypywani spamem żądają 250 milionów dolarów odszkodowania!

O sprawie donosi portal cnn.com. Papa John’s po raz pierwszy oskarżony został o nielegalną wysyłkę SMS-ów w kwietniu 2010 roku. Wtedy firma natychmiastowo zaprzestała wysyłki SMS-owego spamu do wielbicieli pizzy. Proces na wokandę powrócił w listopadzie 2012 roku, kiedy wniesiono oskarżenie zbiorowe.

Klienci, którzy pozwali Papa John’s twierdzą, że po zamówieniu pizzy przez telefon komórkowy zaczęli otrzymywać SMS-y z ofertami na zakup kolejnych przysmaków. I wszystko byłoby w porządku, gdyby nie fakt, że SMS-y często docierały do odbiorców jeden po drugim, nawet w środku nocy. Na domiar złego odbiorcy tych wiadomości nie wyrazili nigdy zgody na wykorzystywanie ich numerów telefonów w tym celu. Komunikaty wysyłane były przez serwis do masowej wysyłki SMS-ów OnTime4U, który również jest stroną pozwaną w tym procesie.

Jeśli oskarżyciele udowodnią przed sądem, że Papa John’s wysyłał SMS-y i z pełną świadomością łamał prawo, poszkodowanym może zostać przyznane nawet po 1500 dolarów odszkodowania za każdego otrzymanego od pizzerii SMS-a. Wtedy wysokość odszkodowania, jakie będzie musiała wypłacić sieć urośnie z żądanych przez powodów 250 milionów dolarów do 750 milionów dolarów!

W naszych aktualnościach często poruszamy temat konieczności prowadzenia kampanii SMS zgodnie z prawem. Akcentujemy, jak ważne jest umiejętne tworzenie i korzystanie z baz danych. Należy zwrócić szczególną uwagę na proces tworzenia bazy kontaktów i zadbać o to, aby uzyskać zgodę odbiorcy na otrzymywanie naszych SMS-ów. W Platformie SerwerSMS.pl w naszych działaniach biznesowych kierujemy się mottem „Jasna Strona Komunikacji” i taka jest filozofia, jaką wyznajemy. Opisana wyżej historia pokazuje, że konsekwencje nieetycznego wykorzystywania marketingu mobilnego mogą być bardzo poważne. Służymy radą i pomocą w takim tworzeniu baz danych, aby działania prowadzone przez kanał SMS były efektywne i bezpiecznego dla naszych klientów.

Czytaj więcej na money.cnn.com

Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności. ​​

Kontakt dla mediów:

tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl

Ceny za połączenia i SMS-y wewnątrz UE będą niższe

Od 15 maja operatorzy zobowiązani są do stosowania nowych, regulowanych stawek w połączeniach...

SMS ostrzegał przed silnym wiatrem

Rządowe Centrum Bezpieczeństwa wysyła coraz częściej SMS-y z  ostrzeżeniami. Ostrzeżenia drugiego...
Wróć do listy

Odkryj świat komunikacji mobilnej w profesjonalnym wydaniu!

Odbierz 100 darmowych wiadomości na start + Short Code 4301 gratis!

Wypróbuj za darmo

Testuj 14 dni za darmo