Kolejny raport rynkowy o branży mobile
Sezon na raporty rynkowe uważamy za rozpoczęty :) Tym razem polecamy lekturę raportu z badania „Mobile 2012’Q4”, którego autorem jest Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Organizacja za jeden z ważniejszych celów stawia sobie edukację Klientów w dziedzinie rozwiązań branży reklamy internetowej. Ankietę przeprowadzono wśród aktywnych internautów metodą wywiadów internetowych (CAWI) zwracając szczególną uwagę na reprezentatywność prób badanych (dobieranych tak, by odzwierciedlać populacje ze względu na płeć, wiek, wykształcenie, wielkość miejscowości zamieszkania oraz województwo). Warto dodać, że aktywni internauci to ci, korzystający z Internetu codziennie lub prawie codziennie.
Raport jest bardzo obszerny, jednak z punktu widzenia marketingu SMS najbardziej interesująca jest część skupiająca się na reklamie mobilnej. Niewątpliwymi plusami takiego rozwiązania jest interaktywność i bezpośrednia forma komunikatu wyświetlanego na ekranie smartfona. Ponad połowa użytkowników nie wyłącza swojego telefonu, a rozstaje się z nim dopiero w porze snu. Nie ma zatem ograniczeń czasowych dla odbioru reklamy przesyłanej za pomocą tego medium. Mało tego, ponad połowa użytkowników smartfonów sama klika w komunikat reklamowy. Wskazuje to na duży stopień akceptacji takich wiadomości.
Nie dziwi wobec tego fakt, że to właśnie wydatki na ten segment branży reklamowej wzrastają najdynamiczniej. Według prognoz w przeciągu kilku lat reklama typu mobile będzie najważniejszą formą promocji. Z potencjału marketingu mobilnego w 2012 roku skorzystały już branże motoryzacyjna i finansowa, które postawiły na ten kanał komunikacji. Reklama przesyłana wprost na wyświetlacz telefonu jest dostępna wszędzie, zawsze i w prosty, szybki sposób. Trudno sobie wyobrazić lepsze medium do przesyłania wiadomości na wyświetlacze urządzeń mobilnych niż SMS.
Najlepiej naszym zdaniem sytuację na rynku mobilnym skomentowała Agnieszka Ferenc z Wirtualnej Polski, która zaakcentowała w swojej wypowiedzi rolę wysyłek SMS-ów dla rozwoju branży.
- W 2012 roku na polskim rynku dało się zaobserwować nie tylko dynamiczny wzrost liczby kampanii mobilnych, ale także – co jest równie istotne – coraz większą różnorodność wykorzystywanych formatów i narzędzi mobilnych. Wydawcy portali postawili na rozwój rich mediów, klienci wykorzystywali potencjał angażujących (ale jednocześnie nieinwazyjnych) kreacji. Należy jednak podkreślić, że – trochę na przekór trendom – nie słabła popularność linków tekstowych i wysyłek SMS-ów. Siła przyzwyczajenia czy ukłon w stronę „feature-użytkowników”? – pokaże rok 2013." - podsumowała Agnieszka Ferenc.
Zainteresowanie komunikatami przesyłanami na urządzenia mobilne niewątpliwie rośnie. Wynika to z postawy zarówno firm realizujących kampanie mobilne, jak i klientów, którzy preferują taki rodzaj komunikacji. Oczywiście rozwój marketingu mobilnego napędza niesłabnąca popularność smartfonów.
Warto jednak zauważyć, że mimo ciągle zmieniających się trendów i wprowadzania nowych aplikacji mobilnych, SMS w Polsce wciąż trzyma się bardzo mocno. Według badania „Komunikacja SMS w Polsce 2012” aż 98% użytkowników wciąż stale komunikuje się SMS-ami, co wskazuje na trend, który utrzymuje się bardzo długo i wcale nie słabnie. Ten stan rzeczy tłumaczyć może fakt, że badani wśród największych zalet takich komunikatów wymieniają przede wszystkim: szybkość dostarczania wiadomości (66,6%), niski koszt (64,9%), prostotę użytkowania (47,1%) oraz łatwy dostęp (45,6%).
Zachęcamy do sięgnięcia po „Raport Strategiczny Polska Europa IAB Polska Internet 2012”, który ukazał się wraz z „Media & Marketing Polska”. Dokument ten prezentuje wnioski z badania, uzupełniony o ciekawe komentarze specjalistów z branży. Dodatkowo na stronie 63 znajdziecie naszą wizytówkę. Zapraszamy do kontaktu!
Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności.
Kontakt dla mediów:
tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl