SMS ważny w lokalnych społecznościach. Potwierdzają to wyniki badań

Krótkie wiadomości tekstowe obecne są w naszym życiu już ponad 25 lat. Wykorzystuje się je w komunikacji prywatnej i biznesie, ale odgrywają ważną rolę w lokalnych społecznościach, co potwierdzają wyniki najnowszych badań przeprowadzonych przez Platformę SerwerSMS.pl.

 


Platforma SerwerSMS.pl już po raz piąty przeprowadziła ogólnopolskie badanie „Komunikacja SMS w Polsce” dotyczące trendów w komunikacji mobilnej. Wynika z niego, że z SMS-ów korzysta 96,5% Polaków, z czego prawie 65% przyznaje, że wysyła je codziennie, a jeszcze więcej, bo 75%, tak często je otrzymuje. Nadawcą, oprócz bliskich i znajomych, bywają lokalne firmy i instytucje publiczne.

 

Co motywuje do używania tego kanału komunikacji? – Przede wszystkim doceniamy je z uwagi na prostotę korzystania (80,4%) oraz powszechność w dostępie (80,1%), ale również szybkość dotarcia (77,1%), zasięg i brak konieczności połączenia z internetem (73,6%) czy ich wszechstronne zastosowanie (71%) - to bowiem praktyczny sposób na przekazywanie przypomnień, powiadomień, a nawet ostrzeżeń – mówi Daniel Zawiliński, Dyrektor Zarządzający PlatformySerwerSMS.pl.

 

SMS od urzędu lub z przychodni? To coraz powszechniejsze!

 

Z roku na rok gminy oraz urzędy stają się są coraz bardziej przyjazne w kontakcie z obywatelami, co doceniają niemal wszyscy badani (aż 97% uznaje SMS-y od instytucji publicznych za bardzo przydatne lub przydatne). Praktycznie połowa ankietowanych (44,2%) deklaruje, że w ciągu roku otrzymała wiadomość tekstową od instytucji publicznej, tymczasem rok wcześniej takich deklaracji było zdecydowanie mniej – 32,6%.

 

Z rozwiązań mobilnych korzystają głównie urzędy państwowe (49,7%), placówki zdrowia (46,7%) i edukacyjne (18,5%). Co za tym idzie, wśród najpopularniejszych tematów wiadomości znajdują się przypomnienia o umówionych wizytach (46,9%), statusy spraw urzędowych (43,3%), powiadomienia o receptach do odbioru (31,9%), a nawet wypadkach i korkach (17%). W ubiegłym roku bardzo wiele gmin zintensyfikowało również informowanie o zagrożeniach pogodowych czy pożarach, dzięki czemu praktycznie co czwarty (18%) badany otrzymał na swój telefon stosowne ostrzeżenie. – Dzięki SMS-om może nam się żyć nie tylko łatwiej, ale i bezpieczniej. Zresztą tego oczekują sami ankietowani, bo praktycznie połowa z nich (48,2%) najbardziej zainteresowana jest otrzymywaniem alertów meteorologicznych i katastroficznych – mówi Edyta Godziek, PR & Marketing Manager z Platformy SerwerSMS.pl. Z uwagi na szybkość i bezpośredniość dotarcia komunikatu do odbiorcy jest to praktycznie bezkonkurencyjne rozwiązanie alarmowe, dzięki któremu możemy uratować swój dobytek, a nawet i życie – dodaje Godziek. Zdecydowanie więcej chcemy też informacji o lokalnych sytuacjach na drogach (43,5%) oraz przypomnień, np. o zapłacie podatków (25,1%).

 

Usługi w regionie – powiadomienia i oferty drogą SMS

 

3 na 4 ankietowanych otrzymuje SMS-y promocyjne od firm lub sklepów i zdecydowana większość chce je otrzymywać nadal (69% Polaków), przy czym najchętniej raz w tygodniu – tak deklaruje 40% z nich. Co nas interesuje na gruncie lokalnym? Głównie wiadomości od restauracji i pubów (58,4%), z sektora kultury i rozrywki (49,7%), zdrowia (33,3%) urody (34,9%), moto (23,1%) oraz usług bankowych (22,5%). Najbardziej pożądanymi treściami w opinii badanych są informacje o promocjach (60,2%), koncertach czy wystawach (47,2%), zniżkach do okolicznych lokali (44,3%), a także inicjatywach władz dla mieszkańców, takich jak bezpłatne badania etc. (40,9%).

Spectrum wykorzystania SMS na płaszczyźnie regionu jest naprawdę szerokie. Pozostaje mieć nadzieję, że niebawem kolejne placówki otworzą się na dostępne możliwości, budując obraz instytucji przyjaznych obywatelom, a firmy, jeśli jeszcze tego nie zrobiły, że wyjdą naprzeciw konkretnym oczekiwaniom konsumentów. Warto również w swoim środowisku sprawdzić, gdzie SMS-y funkcjonują i włączyć się do grupy ich odbiorców. Sprawny kontakt i dobry przepływ informacji przyniesie korzyści każdej ze stron.

Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności. ​​

Kontakt dla mediów:

tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl

Ceny za połączenia i SMS-y wewnątrz UE będą niższe

Od 15 maja operatorzy zobowiązani są do stosowania nowych, regulowanych stawek w połączeniach...

SMS ostrzegał przed silnym wiatrem

Rządowe Centrum Bezpieczeństwa wysyła coraz częściej SMS-y z  ostrzeżeniami. Ostrzeżenia drugiego...
Wróć do listy

Odkryj świat komunikacji mobilnej w profesjonalnym wydaniu!

Odbierz 100 darmowych wiadomości na start + Short Code 4301 gratis!

Wypróbuj za darmo

Testuj 14 dni za darmo

Umów się na rozmowę telefoniczną, my zadzwonimy do Ciebie.

Zostaw nam swój numer telefonu, nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na Twoje pytania.

Czy jesteś naszym klientem?

Twój numer posłuży nam tylko do jednorazowego kontaktu.
Jeżeli na liście na ma prefixu z Twojego kraju, prosimy o kontakt za pośrednictwem formularza.