Czy SMS może być impulsem skłaniającym do zakupów ?
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Platformę SerwerSMS.pl krótka wiadomość tekstowa może przyczynić się do odwiedzenia strony internetowej sprzedawcy lub udania się do najbliższego sklepu w celu bliższego zapoznania się z ofertą. Ponadto SMS-y szczególnie kuszą osoby zainteresowane promocjami w branży odzieżowej, poszukujące zniżek na wydarzenia kulturalne oraz rozrywkowe. Mogą również stanowić skuteczne narzędzie wsparcia promocji produktów spożywczych.
„Z naszego badania można wywnioskować, że dodatkowe akcje marketingowe oparte o SMS stwarzają możliwość budowania trwalszej więzi z konsumentami. Komunikacja SMS stanowi skuteczne narzędzie wspomagające różnego rodzaju akcje promocyjne, zwiększając ich skuteczność niezależnie od branży” – uważa Daniel Zawiliński, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Platformie SerwerSMS.pl
Aż co trzeci konsument jest zainteresowany otrzymywaniem SMS-ów powiadamiających o atrakcyjnych promocjach dotyczących zniżek (dokładnie 33.1% ogółu badanych). Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez Platformę SerwerSMS.pl taka wiadomość mogłaby skłonić do udania się do najbliższego sklepu 89,7% respondentów lub zapoznania się z ofertą przygotowaną dla osób odwiedzających daną stronę internetową, analogicznie 88,5% respondentów. Wśród badanych, którzy zdecydowaliby się na promocje tego typu nieznacznie przeważają kobiety - 35,4%. Ciekawym wydaje się fakt, iż nie zanotowano znaczących różnic pomiędzy mieszkańcami dużych, średnich i małych miejscowości oraz wsi. Wszyscy przedstawiciele wyżej wymienionych kategorii w podobnym stopniu interesowali się promocjami otrzymywanymi za pomocą SMS-ów.
Pośród SMSów informujących o promocjach największym zainteresowaniem cieszyły się produkty takie jak obuwie i akcesoria - 70%, SMS-y dotyczące branży rozrywkowej i kulturalnej znalazły się na drugim miejscu ciesząc się zainteresowaniem, co drugiego ankietowanego. Na trzecim miejscu wśród potencjalnych klientów były promocje w branży spożywczej, które mogłyby przyciągnąć zainteresowanie 40% badanych. W dalszej kolejności respondenci byliby zainteresowani otrzymywaniem SMS-ów informujących o zniżkach na kosmetyki i usługi fryzjerskie - 39%, a także promocjach w pubach, restauracjach oraz kawiarniach - 37%.
Jeżeli przeprowadzilibyśmy bardziej szczegółową analizę, okazałoby się zgodnie z przewidywaniami, że kobiety będą bardziej zainteresowane np. okazyjnym zakupem kosmetyków i usług kosmetycznych (52% kobiet i 15% mężczyzn byłoby zainteresowanych tego typu promocjami). W przypadku branży odzieżowej zaobserwowano podobne różnice, odpowiednio 82% kobiet i 50% chciałoby otrzymywać SMS-y dotyczące tego typu produktów. Z kolei aż 50% panów bardziej interesowałyby zniżki na sprzęt RTV/AGD, natomiast wśród pań tylko jedna czwarta uznałaby taki SMS za interesujący.
Platforma SerwerSMS.pl powstała w 2003 r. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU 2012.
Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, VMS (wiadomości głosowe). Obecnie z usług Platformy korzysta kilkadziesiąt tysięcy klientów, którzy z kolei generują wielomilionowy miesięczny ruch, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego w Polsce i za granicą. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty Certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności.
Kontakt dla mediów:
tel: 22 211 20 40 w. 77
e-mail: pr@serwersms.pl
Tagi:
sklep internetowy e-sklep reklama sms wiadomoŚci sms powiadomienia marketing mobilny