Uruchom SMS-y na Black Friday & Cyber Monday!

Black Week, to początek przedświątecznego sezonu zakupowego, który w tym roku zaczyna się już 26 listopada, tradycyjnie Czarnym Piątkiem. Tak samo, jak w latach ubiegłych klienci będą poszukiwać obniżek cenowych i to zarówno w sklepach internetowych, jak i stacjonarnych. Podpowiadamy, co musisz zrobić, jako właściciel biznesu, by na przełomie listopada i grudnia zwiększyć sprzedaż!


SMS marketing na Black Week

Powoli, ale jednak wielkimi krokami zbliża się święto zakupowego szaleństwa. Od lat, użytkownicy i marketerzy czekają na ten szczególny weekend w roku, czyli największe wydarzenie w handlu na świecie - Black Friday oraz Cyber Monday. Czarny Piątek, bo tak popularnie jest nazywany pierwszy dzień tego wielkiego eventu, to moment, w którym konsumenci szukają swoich wymarzonych produktów ze szczególnym rabatem. Marketerzy i sprzedawcy natomiast robią wszystko, by w tym dniu odnotować rekordowe obroty.

Powiedzmy to jasno, ten czas, to ogromne wyzwanie dla sklepów online i offline! Informacji i promocji pojawiających się w sieci jest mnóstwo, a sklepy robią wszystko, by wypaść przed konsumentem, jak najlepiej. Co robić, aby się przygotować na ten szalony czas i jak przebić się ze swoim produktem w tym gąszczu informacji - na jakie narzędzie postawić, by klient odwiedził właśnie nasz sklep? Na te pytania będziemy się starali odpowiedzieć w tym poradniku.

SMS w sklepie internetowym? Zdecydowanie warto!

Z badań opublikowanych w raporcie Komunikacja SMS w Polsce Edycja VI, wynika jednoznacznie, że firmy bardzo chętnie wysyłają SMS-y, a klienci także są zainteresowani tym, by je otrzymywać - niektórzy z ankietowanych, wyobrażają sobie otrzymywanie wiadomości nawet kilka razy w tygodniu. 

Aż 87,1 % ankietowanych twierdzi, że drogą SMS-ową otrzymuje powiadomienia o ofertach lub rabatach prezentowanych przez sklepy czy firmy, a ponad 80% użytkowników także w przyszłości chce otrzymywać wiadomości marketingowe. 

Skutecznosc marketingu SMS

Ankietowanych twierdzi, że  drogą SMS-ową otrzymuje powiadomienia o ofertach lub rabatach 
Użytkowników także w przyszłości chce otrzymywać wiadomości marketingowe


Te dane pokazują jednoznacznie, że każda złotówka zainwestowana w ten kanał komunikacji, przed lub w trakcie Black Friday, zwraca się z nawiązką! Warto także zaznaczyć, że możliwości wykorzystania SMS-marketingu jest kilka, a przygotowanie samej kampanii to bardzo prosta rzecz, o czym piszemy w dalszej części tego poradnika.

Jakie wiadomości wysyłać?

Zasada jest prosta - wysyłaj takie wiadomości, na które czeka użytkownik i które sam chcesz otrzymać! Zdanie wydaje się banalne, ale są takie treści, których użytkownik wręcz oczekuje. Które to są? Można powiedzieć, że są to te najbardziej pożądane ze wszystkich komunikatów: zmiana statusów zamówienia, wiadomości marketingowe personalizowane oraz komunikaty marketingowe z rabatami lub kodami do wykorzystania np. za jakiś czas, przy kolejnych zakupach po Black Friday. 

 

Przykładowy SMS od Sephora na Black Friday


Prezentacja graficzna wiadomości wysłana przez Sephora

Charakterystyka wiadomości:

  • alfanumeryczna nazwa nadawcy
  • kod rabatowy
  • Call To Action,  czyli wezwanie do działania
  • zapewnienie dodatkowych korzyści

Wzrost sprzedaży dzięki SMS

SMS należy do podstawowych narzędzi komunikacji z użytkownikami w sektorze e-commerce. Z roku na rok, liczba wysłanych SMS-ów praktycznie w każdej branży rośnie. Dlaczego tak właśnie jest? Dlatego, że przygotowanie kampanii nie zajmuje zbyt wiele czasu. Dobre przygotowanie kampanii do wysyłki zajmuje zaledwie kilka minut.

 

Przykładowy SMS od Triumph na Black Friday


Prezentacja graficzna wiadomości wysłana przez Triumph

Charakterystyka wiadomości:

  • alfanumeryczna nazwa nadawcy
  • kod rabatowy -30%
  • zaproszenie na zakupy do sklepów stacjonarnych

 

Aby ją stworzyć, wystarczy:

  • wybrać produkt ze sklepu, który chcesz klientowi zaprezentować podczas wydarzenia
  • dodać konkretny opis do produktu, czy usługi, który zachęci do przeczytania treści
  • przygotować Call To Action (wezwanie do działania), które zachęci odbiorcę wiadomości do podjęcia działania. To wiąże się np. ze wklejeniem linku w treści wiadomości, który prowadzi do ulubionego produktu lub promocji. Dobrze przygotowane CTA (Call To Action) to podstawa, by przekaz był skuteczny, a klient wiedział, co ma zrobić, czyli przejść na stronę sklepu i dokonać zakupu! 
     
Przykładowy SMS od TimeForWax na Black Friday


Prezentacja graficzna wiadomości wysłana przez TimeForWax

Charakterystyka wiadomości:

  • alfanumeryczna nazwa nadawcy
  • kod rabatowy -30%
  • Call To Action,  czyli wezwanie do działania
  • przedłużenie czasu trwania rabatu
  • użycie skróconego linku -> otworz.to

SMS + MMS = idealne połączenie w e-commerce!

Często jest tak, że firmy równolegle do komunikacji SMS stosują także wiadomości multimedialne. Powstała w ten sposób kampania jest bardziej efektywna, ponieważ rozszerza swoje możliwości prezentowania produktów i usług. Firmy, w ten sposób działają wielo-kanałowo - rozszerzają swój content i zwiększają prawdopodobieństwo sprzedaży produktu. W  przypadku MMS-ów wysyłana jest treść typowo marketingowa do pewnej grupy docelowej, natomiast SMS-y wysyłane są do większej grupy odbiorców albo do wszystkich użytkowników. SMS-y dodatkowo spełniają rolę informacyjną, czyli wiadomości wysyłane są przy zmianach statusów zamówień, czy autoresponderach, albo przy zapisie do newslettera. 

SMS marketing na Black Friday: podsumowanie

Ze względu na to, że mnóstwo osób właśnie w tym czasie surfuje w internecie w poszukiwaniu wymarzonej okazji, Black Week i Cyber Monday, to idealny czas do promowania swoich produktów i usług. Warto już wcześniej przeanalizować, co możemy w tym burzliwym okresie zaproponować klientowi, by jak najwięcej użytkowników trafiło do naszego sklepu. 

Warto także zastanowić się nad tym, jaką strategię przyjąć i z jakich narzędzi skorzystać. Jedno natomiast jest pewne, aby odnieść sukces, warto postawić na sprawdzone narzędzia marketingowe, a także na proste i precyzyjne komunikaty. Wtedy sukces jest gwarantowany!

 

 

daniel zawilinski

Daniel Zawiliński Dyrektor Zarządzający SerwerSMS.pl

Według naszego ostatniego badania aż 93% badanych firm uznaje marketing SMS za skuteczne narzędzie wspierające sprzedaż i procesy zakupowe oraz notyfikacyjne, co ważne aż 82,7% użytkowników chce otrzymywać informacje handlowe właśnie poprzez SMS. To szybki i uniwersalny sposób, który wbrew powszechnym opiniom o przestarzałości cały czas jest wykorzystywany przez najbardziej świadomych marketerów i implementowany w wielu procesach/systemach IT, jako skuteczny i szybki sposób dotarcia do masowego odbiorcy. Po więcej o komunikacji SMS odsyłam oczywiście do pełnego raportu https://serwersms.pl/raport6

Wróć do listy

Odkryj świat komunikacji mobilnej w profesjonalnym wydaniu!

Odbierz 100 darmowych wiadomości na start + Short Code 4301 gratis!

Wypróbuj za darmo

Testuj 14 dni za darmo

Umów się na rozmowę telefoniczną, my zadzwonimy do Ciebie.

Zostaw nam swój numer telefonu, nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na Twoje pytania.

Czy jesteś naszym klientem?

Twój numer posłuży nam tylko do jednorazowego kontaktu.
Jeżeli na liście na ma prefixu z Twojego kraju, prosimy o kontakt za pośrednictwem formularza.