Wspólnie działania na rzecz bezpiecznej komunikacji SMS

Od dawna podejmujemy skuteczne działania przeciwko phishingowi; szkolimy, rozmawiamy z klientami oraz pracujemy nad rozwiązaniami w naszym serwisie do walki z nadużyciami. Teraz, po wejściu w życie ustawy wiemy, że jeszcze skuteczniej będziemy mogli działać. Doceniamy wprowadzone regulacje, które zostały wypracowane podczas konsultacji oraz intensywnego zwracania uwagi na problem.


Razem przeciwko nadużyciom

Współpraca pomiędzy Vercom SA, CSIRT oraz Operatorami GSM będzie jeszcze głębsza i bardziej skuteczna - o tym jesteśmy przekonani! Telekomy będą zobowiązane do stosowania mechanizmów wykrywających spoofing oraz będą tworzyć wykazy numerów banków i instytucji, co ułatwi blokowanie oszustów. Organizacja CSIRT NASK będzie odpowiedzialna za monitorowanie smishingu i będzie prowadzić system umożliwiający przekazywanie informacji na temat wykrytych wzorców. Przedsiębiorcy telekomunikacyjni będą mieli obowiązek blokować treści zgodne ze wzorcami smishingu sklasyfikowanymi  przez CSIRT NASK. Będą także mogli blokować wiadomości, które nie są objęte wzorcami, ale zostały przez nich zidentyfikowane jako smishing. Cały ten proces jest zautomatyzowany, a  operatorzy będą mieli możliwość wnoszenia sprzeciwów wobec blokady, jeśli uzyskają ku temu podstawy.

Nowa ustawa to także obowiązek dla przedsiębiorców telekomunikacyjnych, aby przetwarzać i udostępniać informacje w celu zapobiegania nadużyciom. Warto zaznaczyć, że przetwarzane informacje nie obejmą samych treści komunikatów, tylko te, które są naprawdę istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa, co stanowi istotny element ochrony danych. Wszystkie te działania wpisują się dokładnie w to, co robimy i o czym edukujemy rynek od lat, - tworząc skuteczne narzędzie do walki z phishingiem. Tarcza 360, bo tak nazywa się nasze autorskie rozwiązanie, monitoruje i blokuje niebezpieczne SMS-y, chroniąc rynek komunikacji mobilnej od lat! W ramach ekosystemu, którego stworzenie zainicjowaliśmy, działamy na wielu poziomach z takimi podmiotami, jak Google, CSIRT, NASK czy Bitly - najważniejsza jest dla nas ochrona danych oraz pieniędzy użytkowników. 

Podczas Targów eHandlu Błażej Pawlar - partnership & marketing manager, udzielając wywiadu dla Cyberfolks zwrócił uwagę na wyzwanie, z jakim się mierzymy i jak sobie radzimy z nieuczciwymi podmiotami. Kluczowa jest rola biura obsługi klienta, czyli rozmowa z klientem na temat strategii SMS, a także wieloletnie doświadczenie w rozwoju platformy do marketingu mobilnego, oraz budowaniu skutecznych algorytmów chroniących konsumentów.

Podsumowanie

Nowa ustawa stanowi ważny krok i kolejny etap w walce z phishingiem, spoofingiem i smishingiem - zagadnienie, z którym od wielu lat skutecznie walczymy. Zastosowane rozwiązania mają duży potencjał, a odpowiednie działania informacyjne i edukacyjne mogą wzmocnić skuteczność tych działań. Pozwoli to na ograniczenie do minimum przypadków oszustw, a dodatkowo zwiększona zostanie świadomość społeczeństwa na temat zagrożeń związanych ze zjawiskiem.

USTAWA  z dnia 28 lipca 2023 r.  o zwalczaniu nadużyć w komunikacji elektronicznej

Wróć do listy

Odkryj świat komunikacji mobilnej w profesjonalnym wydaniu!

Odbierz 100 darmowych wiadomości na start + Short Code 4301 gratis!

Wypróbuj za darmo

Testuj 14 dni za darmo

Umów się na rozmowę telefoniczną, my zadzwonimy do Ciebie.

Zostaw nam swój numer telefonu, nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na Twoje pytania.

Czy jesteś naszym klientem?

Twój numer posłuży nam tylko do jednorazowego kontaktu.
Jeżeli na liście na ma prefixu z Twojego kraju, prosimy o kontakt za pośrednictwem formularza.