Uruchom SMS-y na Black Week!
Black Week to początek przedświątecznego sezonu zakupowego, tradycyjnie zaczyna się pod koniec listopada - to cały tydzień zakupowego szaleństwa. Tak samo, jak w latach ubiegłych klienci będą poszukiwać obniżek cenowych i to zarówno w sklepach internetowych, jak i stacjonarnych. Podpowiadamy, co musisz zrobić, jako właściciel biznesu, by na przełomie listopada i grudnia zwiększyć sprzedaż!
SMS marketing na Black Week
Zakupowe szaleństwo już się zaczęło! Od lat, użytkownicy i marketerzy czekają na ten szczególny weekend i poprzedzający go tydzień w roku, czyli największe wydarzenie w handlu na świecie - Black Week, do którego należą Black Friday oraz Cyber Monday. To moment, w którym konsumenci szukają swoich wymarzonych produktów ze szczególnym rabatem. Marketerzy i sprzedawcy natomiast robią wszystko, by w tym dniu odnotować rekordowe obroty - jednocześnie stawiają sobie pytanie - jak to zrobić i jakich narzędzi użyć, by zyski były rekordowe?
Powiedzmy sobie jasno, ten czas, to ogromne wyzwanie dla sklepów online i offline! Informacji i promocji pojawiających się w sieci jest mnóstwo, a sklepy robią wszystko, by wypaść przed konsumentem, jak najlepiej. Co robić, aby się przygotować na ten szalony czas i jak przebić się ze swoim produktem w tym gąszczu informacji - na jakie narzędzie postawić, by klient odwiedził właśnie nasz sklep, czy naszą stronę www? Na te pytania będziemy się starali odpowiedzieć w tym poradniku.
SMS w sklepie internetowym? Zdecydowanie warto!
Z badań opublikowanych w raporcie Komunikacja SMS w Polsce Edycja VI, wynika jednoznacznie, że firmy bardzo chętnie wysyłają SMS-y, a klienci także są zainteresowani tym, by je otrzymywać - niektórzy z ankietowanych, wyobrażają sobie otrzymywanie wiadomości nawet kilka razy w tygodniu, a to znaczy, że w tych dniach, właśnie na krótkie wiadomości tekstowe warto postawić!
Aż 87,1% ankietowanych twierdzi, że drogą SMS-ową otrzymuje powiadomienia o ofertach lub rabatach prezentowanych przez sklepy czy firmy, a ponad 80% użytkowników także w przyszłości chce otrzymywać wiadomości marketingowe - te dane są jednoznaczne - SMS musi być twoim głównym narzędziem w komunikacji z klientem podczas świeta handlu!
Każda złotówka zainwestowana w ten kanał komunikacji w trakcie Black Week zwraca się z nawiązką! Warto także zaznaczyć, że możliwości wykorzystania SMS-marketingu jest kilka, a przygotowanie samej kampanii to bardzo prosta rzecz, o czym piszemy w dalszej części tego poradnika.
Jakie wiadomości wysyłać?
Zasada jest prosta - wysyłaj takie wiadomości, na które czeka użytkownik i które sam chcesz otrzymać! Zdanie wydaje się banalne, ale są takie treści, których użytkownik wręcz oczekuje. Które to są? Można powiedzieć, że są to te najbardziej pożądane ze wszystkich komunikatów: zmiana statusów zamówienia, wiadomości marketingowe personalizowane oraz komunikaty marketingowe z rabatami lub kodami do wykorzystania np. za jakiś czas, przy kolejnych zakupach po Black Friday, czy Cyber Monday.

Prezentacja graficzna wiadomości wysłana przez Sephora
Charakterystyka wiadomości:
- alfanumeryczna nazwa nadawcy
- kod rabatowy
- Call To Action, czyli wezwanie do działania
- zapewnienie dodatkowych korzyści
Wzrost sprzedaży dzięki SMS
SMS należy do podstawowych narzędzi komunikacji z użytkownikami w sektorze e-commerce. Z roku na rok, liczba wysłanych SMS-ów praktycznie w każdej branży rośnie. Dlaczego tak właśnie jest? Dlatego, że cały rynek e-handlu rośnie, a samo przygotowanie kampanii nie zajmuje zbyt wiele czasu - w porównaniu z innymi kanałami komunikacji jest najłatwiejszy w obsłudze - zarówno dla użytkownika, jak i firmy wysyłającej komunikaty. Dobre przygotowanie kampanii do wysyłki zajmuje zaledwie kilka minut. W skrócie - przygotuj tekst, skracaj linki i wysyłaj wiadomości do potencjalnych klientów!

Prezentacja graficzna wiadomości wysłana przez Triumph
Charakterystyka wiadomości:
- alfanumeryczna nazwa nadawcy
- kod rabatowy -30%
- zaproszenie na zakupy do sklepów stacjonarnych
Aby ją stworzyć, wystarczy:
- wybrać produkt ze sklepu, który chcesz klientowi zaprezentować podczas wydarzenia
- dodać konkretny opis do produktu, czy usługi, który zachęci do przeczytania treści
- przygotować Call To Action (wezwanie do działania), które zachęci odbiorcę wiadomości do podjęcia działania. To wiąże się np. ze wklejeniem linku w treści wiadomości, który prowadzi do ulubionego produktu lub promocji. Dobrze przygotowane CTA (Call To Action) to podstawa, by przekaz był skuteczny, a klient wiedział, co ma zrobić, czyli przejść na stronę sklepu i dokonać zakupu!

Prezentacja graficzna wiadomości wysłana przez TimeForWax
Charakterystyka wiadomości:
- alfanumeryczna nazwa nadawcy
- kod rabatowy -30%
- Call To Action, czyli wezwanie do działania
- przedłużenie czasu trwania rabatu
- użycie skróconego linku -> otworz.to
SMS + MMS = idealne połączenie w e-commerce!
Często jest tak, że firmy równolegle do komunikacji SMS stosują także wiadomości multimedialne. Powstała w ten sposób kampania jest bardziej efektywna, ponieważ rozszerza swoje możliwości prezentowania produktów i usług. Firmy, w ten sposób działają wielokanałowo - rozszerzają swój content i zwiększają prawdopodobieństwo sprzedaży produktu. W przypadku MMS-ów wysyłana jest treść typowo marketingowa do pewnej grupy docelowej, natomiast SMS-y wysyłane są do większej grupy odbiorców albo do wszystkich użytkowników. SMS-y dodatkowo odgrywają rolę informacyjną (nazywaną także notyfikacyjną), czyli wiadomości wysyłane są przy zmianach statusów zamówień, czy autoresponderach, albo przy zapisie do newslettera.
SMS marketing na Black Week: podsumowanie
Ze względu na to, że mnóstwo osób właśnie w tym czasie surfuje w internecie w poszukiwaniu wymarzonej okazji, Black Week to idealny czas do promowania swoich produktów i usług. Warto już wcześniej przeanalizować, co możemy w tym burzliwym okresie zaproponować klientowi, by jak najwięcej użytkowników trafiło do naszego sklepu.
Warto także zastanowić się nad tym, jaką strategię przyjąć i z jakich narzędzi skorzystać. Jedno natomiast jest pewne, aby odnieść sukces, warto postawić na sprawdzone narzędzia marketingowe, a także na proste i precyzyjne komunikaty. Wtedy sukces jest gwarantowany!

Daniel Zawiliński Dyrektor Zarządzający SerwerSMS.pl
Według naszego ostatniego badania aż 93% badanych firm uznaje marketing SMS za skuteczne narzędzie wspierające sprzedaż i procesy zakupowe oraz notyfikacyjne, co ważne aż 82,7% użytkowników chce otrzymywać informacje handlowe właśnie poprzez SMS. To szybki i uniwersalny sposób, który wbrew powszechnym opiniom o przestarzałości cały czas jest wykorzystywany przez najbardziej świadomych marketerów i implementowany w wielu procesach/systemach IT, jako skuteczny i szybki sposób dotarcia do masowego odbiorcy. Po więcej o komunikacji SMS odsyłam oczywiście do pełnego raportu https://serwersms.pl/raport6