Branding SMS - co to jest?

Komunikacja z klientami odgrywa kluczową rolę w dzisiejszym biznesie. W świecie pełnym informacji i natłoku treści, dobrze skonstruowane komunikaty marketingowe są niezwykle ważne - odbiorca treści nie bez powodu przecież pozostawił numer telefonu licząc na wartościowy content . Jednym z kluczowych elementów tej komunikacji jest SMS, a w szczególności istotna funkcja, jaką pełni nadpis. W niniejszym artykule skupimy się na znaczeniu i zastosowaniu nadpisu w SMS-ach oraz dowiemy się, dlaczego warto korzystać z tej opcji, jakie korzyści z tego wynikają oraz co wysyłać, nie stracić szansy na ponowne pojawienie w skrzynce odbiorczej SMS użytkownika. Zapraszamy do zagłębienia się w temat.


Otwórz drzwi do świata komunikacji mobilnej z blogiem SerwerSMS

SerwerSMS to profesjonalna platforma do marketingu mobilnego, stworzona specjalnie dla potrzeb firm oraz instytucji. Oferujemy nasze usługi klientom o różnych skalach działalności - zarówno dużym korporacjom, jak i małym i średnim przedsiębiorstwom, urzędom oraz instytucjom publicznym i NGO. Niezależnie od tego, czy znajdujesz się na terenie Polski czy w innym kraju, narzędzia naszej platformy będą wsparciem w komunikacji z klientem - Ty decydujesz, czy wyślesz z panelu czy poprzez API.
Oprócz wysyłania i odbierania krótkich wiadomości tekstowych w serwisie znajdziesz także takie kanały komunikacji jak: MMS, PUSH, E-mail oraz pupularny Viber czy RCS - tymi narzędziami Twój content będzie wysyłany prosto na telefon użytkownika.
 
 

Czym jest nadpis SMS?

Nadpis SMS to krótki tekst, który pojawia się na początku wiadomości w nagłówku. Jest to swojego rodzaju etykieta, która pozwala na identyfikację nadawcy wiadomości. W polu nadawcy znajdziesz nazwę firmy, marki, produktu lub usługi. Dzięki temu odbiorca od razu wie, kto wysłał wiadomość. W SerwerSMS ta rozszerzona wersja wiadomości tekstowych nazywana jest SMS FULL.

Pamitętaj o tym, że każda nazwa musi zostać dodana do konta (bez obaw dzieje się to w bardzo prosty sposób, o czym przekonasz się czytając artykuł). Dopieo wtedy wyświetli się w danej aplikacji zamiast numeru na ekranie telefonu. 

 

Dwie kategorie nadpisów w polu nadawcy:

  1. Predefiniowane - każde konto posiada już kilka uniwersalnych dodanych i aktywnych nazw np.:
    SMS INFO, PROMOCJA, TEST, KONKURS, AKCJA. Są to ogólno dostępne nazwy! Pamiętaj o tym podczas uruchomienia kampanii.
  2. Ustawienie nazwy nadawcy dynamicznie, które mogą zostać dodane wedug własnego uznania np. nazwa firmy, nazwa akcji marketingowej, nazwa brandu czy filii. 

W obu przypadkach możliwa jest jednokierunkowa komunikacja, tzw. informacyjny sms marketing. Dwukierunkowa komunikacja będzie możliwa tylko w przypadku numerycznej nazyw nadawcy.

SMS z nazwą nadawcy

 

 

Bezpieczeństwo w SerwerSMS
Jesteśmy zobowiązani do ciągłego doskonalenia naszej platformy, aby zapewnić maksymalną satysfakcję każdemu użytkownikowi korzystającemu z naszych narzędzi do komunikacji SMS. Naszym priorytetem jest ochrona przechowywanych danych, aby użytkownicy mieli pełne zaufanie do naszej platformy. Śmiało można powiedzieć, że nasza platforma zasługuje na 5 gwiazdek. 5 gwiazdek to 5 filarów safe service!
 

 

Dlaczego nazwa nadawcy SMS jest taka ważna?

Nadpis SMS (w miejsce numeru telefonu pojawi się branding SMS) jest ważny, ponieważ przyciąga uwagę odbiorcy i pozwala na szybsze zrozumienie, kim jest nadawca wiadomości i o co chodzi w treści. Zastosowanie nadpisu może również zwiększyć skuteczność, a w tym otwieralność wiadomości sms, ponieważ odbiorcy szybciej rozpoznają firmę i chętniej czytają wiadomości od znanych i zaufanych nadawców. Taka wiadomość, mówiąc króko, podnosi prestiż firmy oraz dodaje wiarygodności. (miejsce numeru telefonu pojawi się branding SMS)

Wykorzystanie pola nadawcy zamiast numeru

W SerwerSMS dajemy naszym użytkownikom pełną kontrolę nad sposobem wysyłania SMS-ów. Oferujemy trzy różne opcje: wysłanie wiadomości z nazwą nadawcy, z losowego numeru lub z numeru dedykowanego. To klient decyduje, która metoda najlepiej pasuje do jego strategii marketingowej lub komunikacyjnej. Dla nas jest ważne, by Twoje wysyłki oraz dane były bezpieczne!
 

SMS z nazwą numeryczną

wiadomość SMS wysłana z losowego numeru

 

Przykładowy SMS z nazwą nadawcy

miejsce numeru telefonu zastępuje nazwa alfanumeryczna

 

Chcemy, aby nasi użytkownicy mieli pełną kontrolę nad swoimi kampaniami SMS, dlatego zachęcamy każdego klienta do sprawdzenia różnych opcji i dostosowania ich do swoich indywidualnych potrzeb i preferencji. W SerwerSMS stawiamy na elastyczność i dostarczamy narzędzia, które umożliwiają pełną personalizację wysyłanych wiadomości, aby nasza platforma była jak najbardziej użyteczna dla naszych użytkowników.

Branding SMS

Walory stosowania nadpisu SMS

  • Zwiększa skuteczność oraz zaufanie do wiadomości
  • pozwala na szybsze i łatwiejsze rozpoznanie firmy przez odbiorcę
  • Buduje zaufanie - korzystanie z nadpisu pozwala firmie na wyraźne oznaczenie swojej tożsamości - to przyczynia się do budowania zaufania w przypadku powiadmień SMS.
  • poprawia identyfikację - dzięki nadpisowi odbiorcy mogą szybko zidentyfikować nadawcę wiadomości - szczególnie ważne w przypadku różnych kampanii marketing SMS.
  • możliwość dodania wielu nazw nadawcy

 

Nazwa nadawcy w komunikacji zagranicznej

W przypadku platformy SerwerSMS możliwe jest wysyłanie krótkich wiadomości tekstowych także poza granicami polski. Natomiast ze względu na lokalne regulacje prawne oraz aspekty techniczne, warto za każdy razem, dopytać naszych specjalistów z biura obsługi klienta, jak ustawić (i czy to w ogóle możliwe) poprawne pole nadawcy sms w danym kraju.

Skontaktuj się z nami

SMS z nazwą nadawcy na rynku międzynarodowym

 

 

Własne pole nadawcy SMS - trzy warianty:

  • nie jest konieczna rejestracja nagłówka - ustawić nazwę nadawcy można dynamicznie
  • dodawanie nazwy nadawcy jest niemożliwe, ponieważ ze względów prawnych nagłówki nie są wspierane
  • branding SMS jest możliwy, ale konieczna jest wczesniejsza rejestracja u Operatora/Operatorów GSM (musi przejść przez weryfikację u operatora GSM)

Jak wygląda poprawne pole nadawcy SMS?

Standard GSM określa zasady dotyczące korzystania z własnych nazw zastępujących numery telefonów. Dodatkowo, zgodnie z lokalnym prawem, istnieją dodatkowe ograniczenia związane z używaniem brandingu wiadomości SMS, a także mogą obowiązywać różne wymogi, takie jak konieczność rejestracji w odpowiednich urzędach ze względów bezpieczeństwa. 

Pole nadawcy - dostępne znaki 

  • małe litery: a-z (bez ą, ę, ć, ż, ń)
  • A-Z (bez polskich znaków diakrytycznych) 
  • cyfry: od 0-9 
  • symbole: . → krokpa, - → myślnik
  • spacja (liczona jako jeden znak)

Nazwy nadawców stworzone z ciągu cyfr nie będą akceptowane. Nie jest możliwe także dodanie 3 cyfr występujących bezpośrednio po sobie razem z literami (takie nazwy nadawcy nie będą poprawne ABC123). Pole musi zawierać również przynajmniej jedną literę.

Ekspresowe dodawanie nazwy nadawcy dzięki direct connection z GSM 

Dzięki naszym zaawansowanym połączeniom direct z operatorami GSM, zyskujesz pełną swobodę i elastyczność - nadpis SMS w dynamiczny sposób zostanie dopisany do Twojego konta. Nie musisz się martwić o skomplikowane procedury czy uciążliwe ograniczenia co do kształtowania pola nadawcy.

Bezpośrednie połączenia z Operatorami GSM

W którym miejscu w SerwerSMS mogę dodać nagłówek?

Sprawdź → ustawienia wiadomości, potem przejdź do → nazwa nadawcy SMS FULL w menu po lewej stronie panelu klienta. Jeżeli nie znalazłeś nazwy na liście nazw, to warto ją teraz dodać! Wpisz nazwę nadawcy SMS i potwierdź chęć jej dodania. Od tego momentu już nic nie stoi na przeszkodzie do tworzenia kampanii SMS i wysyłania krótkich wiadomości tekstowych. 

Dodawanie nazwy nadawcy w SerwerSMS

       Dodawanie nazwy nadawcy SMS w panelu SerwerSMS

W każdej chwili możesz sprawdzić, ile nazw już zostało dodanych, kiedy zostały dodane i które są aktywne. Pełna lista znajduje się po zalogowaniu do serwisu w zakładce Ustawienia wiadomości → Nazwy nadawcy SMS FULL.

Lista dodanych nazw nadawcy w SerwerSMS

Dwa razy się zastanów zanim dodasz te nazwy w nagłówku!

Najlepsze efekty przy dodawaniu nazw nadawcy w krótkiej wiadomości tekstowej osiąga się, kiedy nazwa odnosi się do firmy lub instytucji, która wysyła wiadomość. Można też spróbować użyć słów, które zasugerują temat lub powód powiadomienia SMS. Ważne jednak, aby unikać zbyt ogólnych i wieloznacznych słów, jak np. "Dostawa", "Dostawaca", "Info" czy "Biznes", "Pilne", "Alarm". Dobre praktyki to również korzystanie z jednego i tego samego pola nadawcy (oczywiście w miarę możliwości), aby uniknąć mylenia odbiorców i nie tworzyć nowych wątków w skrzynce odbiorczej telefonu. 

Pamiętaj także o tym, że nasi specjaliści z biura obsługi klienta wszystkie nagłówki weryfikują (może to potrwać kilka minut) - po akceptacji, nagłówek zostaje przypisany na stałe do konta lub subkonta - kampanię SMS będzie można szybko uruchomić. 
 

Dlaczego weryfikujemy pola nadawcy SMS?

W celu zapewnienia bezpieczeństwa konieczne jest potwierdzenie prawa do korzystania z każdej podanej nazwy nadawcy. To także ważne w przypadku agencji kreatywnych, czy marketingowych, które w ramach współpracy z firmami tworzą kampanie i je realizują. Komunikacja SMS globalna także jest monitorowana - przede wszstkim ze względu na regulacje prawne w danym kraju.

Nasi konsultanci proszą za każdym razem proszą o podanie informacji dotyczących nadawcy - weryfikacji oraz zatwierdzenia dokonujemy w wyznaczonych godzinach biura obsługi klienta (od poniedziałku do piątku, w godzinach 08:00-17:00). Po godzinie 17:00 działa nasz HelpDesk. Taka autoryzacja uniemożliwi fałszowanie nadawcy SMS oraz sprawi, że dane brandu są bezpieczne. 
 

Dowiedz się więcej o różnorodnych możliwościach profesjonalnej bramki SMS

Własne nazwa nadawcy SMS-a to jedna z wielu funkcji profesjonalnej platformy komunikacji SMS. Sprawdź inne rozwiązania wspierające biznesową komunikację mobilną:

  • personalizacja wiadomości
  • czat RCS, nazywany także SMS-em 2.0
  • wykorzystanie profesjonalnego formularza szybkiego dodawania numerów do bazy.
  • wiadomości multimedialne, czyli MMS (Multimedia Messaging Service)
  • możliwość zapisu do subskrypcji sms

Podsumowanie

Nadpis SMS to krótki nagłówek, który pojawia się na początku wiadomości tekstowej i informuje odbiorcę, kim jest nadawca wiadomości. Zastosowanie liter w nazwie nadawcy pozwala na szybsze i łatwiejsze rozpoznanie firmy przez odbiorców, co zwiększa szanse na przeczytanie całej treści wiadomości. Ponadto, wiadomości SMS z na nagłówkiem pomagają w budowaniu zaufania i lojalności klientów, a także ułatwia identyfikację nadawcy wiadomości. Dlatego warto korzystać z tej funkcjonalności przy wysyłaniu wiadomości tekstowych do klientów. 

W artykule omówiono także, jaki wpływ na bezpieczeństwo danych użytkowników ma stosowanie profesjonalnej bramki SMS oraz czemu służy weryfikacja nagłówka przez specjalistów a także jak poprawnie ustawić nazwę nadawcy bez polskich znaków diakrytycznych. Platforma oferuje także inne usługi oraz szereg funkcji wspierających komunikację mobilną w biznesie.

BlazejPawlar

Błażej Pawlar
Partnership & marketing manager 

“Branding SMS to dziś standard, który odgrywa ważną rolę w kontakcie z użytkownikiem, ponieważ uwiarygadnia wiadomości do niego wysyłane. Pamiętaj o tym, że każda nazwa musi przejść weryfikację - dopiero wtedy użytkownik otrzyma wiadomość SMS z nazwą zamiast numeru w polu nadawcy na telefon.

Wiadomość z polem nadawcy stworzona ze znaków alfanumerycznych daje wiarygodność, a także walor marketimgowy - odbiorca szybciej spradzi co jest w skrzynce odbiorczej SMS"

Wróć do listy

Odkryj świat komunikacji mobilnej w profesjonalnym wydaniu!

Odbierz 100 darmowych wiadomości na start + Short Code 4301 gratis!

Wypróbuj za darmo

Testuj 14 dni za darmo

Umów się na rozmowę telefoniczną, my zadzwonimy do Ciebie.

Zostaw nam swój numer telefonu, nasz doradca skontaktuje się z Tobą i odpowie na Twoje pytania.

Czy jesteś naszym klientem?

Twój numer posłuży nam tylko do jednorazowego kontaktu.
Jeżeli na liście na ma prefixu z Twojego kraju, prosimy o kontakt za pośrednictwem formularza.