Nadpis SMS - co to jest?
Komunikacja z klientami odgrywa kluczową rolę w prowadzeniu biznesu - tak było, jest i będzie, a jednym z ważniejszych elementów skutecznego dotarcia do "zakupowych" serc użytkowników są dobrze napisane komunikaty marketingowe. W ramach tego artykułu skupimy się na SMS-ie i jego ważnym elemencie, czyli nadpisie. Dowiesz się także, czym jest nadpis, dlaczego warto go stosować i jakie korzyści z tego wynikają?
Czym jest nadpis SMS?
Nadpis SMS to krótki tekst, który pojawia się na początku wiadomości w nagłówku. Jest to swojego rodzaju etykieta, która pozwala na identyfikację nadawcy wiadomości. Może to być nazwa firmy, marki, produktu lub usługi. Dzięki temu odbiorca od razu wie, kto wysłał wiadomość. W SerwerSMS to rozszerzona wersja wiadomości tekstowych nazywana SMS FULL.
Dlaczego nadpis SMS jest ważny?
Nadpis SMS jest ważny, ponieważ przyciąga uwagę odbiorcy i pozwala na szybsze zrozumienie, kim jest nadawca wiadomości i o co chodzi w treści. Zastosowanie nadpisu może również zwiększyć skuteczność kampanii SMS, ponieważ odbiorcy szybciej rozpoznają firmę i chętniej otwierają wiadomości od znanych i zaufanych nadawców. Taka wiadomość, mówiąc króko podnosi prestiż firmy oraz dodaje wiarygodności.
Jakie są walory stosowania nadpisu SMS?
- Zwiększa skuteczność kampanii marketingowej - branding SMS pozwala na szybsze i łatwiejsze rozpoznanie firmy przez odbiorcę, co zwiększa szanse na przeczytanie całej treści wiadomości.
- Buduje zaufanie - korzystanie z nadpisu pozwala firmie na wyraźne oznaczenie swojej tożsamości, co może przyczynić się do budowania zaufania i lojalności klientów w przypadku powiadmień SMS.
- Poprawia identyfikację - dzięki nadpisowi odbiorcy mogą szybko zidentyfikować, kim jest nadawca wiadomości, co jest szczególnie ważne w przypadku różnych kampanii marketing SMS.
Nazwa nadawcy w komunikacji zagranicznej
W przypadku platformy SerwerSMS możliwe jest wysyłanie krótkich wiadomości tekstowych także poza granicami polski. Natomiast ze względu na regulacje prawne oraz aspekty techniczne warto, za każdy razem, dopytać naszych specjalistów z biura obsługi klienta, jak wygląda sytuacja w danym kraju. Są kraje w, których:
- dodawanie nazwy nadawcy jest dynamiczne i nie jest konieczna rejestracja nagłówka
- dodawanie nazwy nadawcy jest niemożliwe, ponieważ ze względów prawnych nagłówki nie są wspierane
- dodawanie nazwy nadawcy jest możliwe, ale konieczna jest wczesniejsza rejestracja nagłówka u Operatora/Operatorów GSM.
? Sprawdź także: cennik SMS-ów na rynku międzynarodowym
Znaki dostępne w polu nadawcy
- małe litery: a-z (bez polskich znaków np. ą, ę, ź)
- wielkie litery: A-Z (bez polskich znaków np. Ą, Ę, Ź)
- cyfry: od 0 do 9
- symbole: . {kropka}; - {myślnik}
- spacja (liczona jako jeden znak)
Nazwy nadawców stworzone z ciągu cyfr nie będą akceptowane. Nie jest możliwe także dodanie 3 cyfr występujących bezpośrednio po sobie razem z literami (np. takie nazwy nadawcy nie będą poprawne: Akcja2012, ABC123). Pole musi zawierać również przynajmniej jedną literę.
W którym miejscu w SerwerSMS mogę dodać nagłówek?
Przejdź do zakładki ustawienia wiadomości -> nazwa nadawcy SMS FULL w menu po lewej stronie panelu klienta. Jeżeli nie znalazłeś nazwy na liście nazw, to warto ją teraz dodać!
Wpisz nazwę nadawcy SMS i potwierdź chęć jej dodania. Nasi specjaliści z biura obsługi klienta wszystkie nagłówki weryfikują (może to potrwać kilka minut) - a po akceptacji, nagłówek zostaje przypisany na stałe do konta. Od tego momentu już nic nie stoi na przeszkodzie do tworzenia kampanii SMS i wysyłania krótkich wiadomości tekstowych.
Dodawanie nazwy nadawcy SMS w panelu klienta SerwerSMS
Dwa razy się zastanów zanim dodasz te nazwy w nagłówku!
Najlepsze efekty przy pisaniu/dodawaniu nazw nadawcy w krótkiej wiadomości tekstowej osiąga się, kiedy nazwa odnosi się do firmy lub instytucji, która wysyła wiadomość. Można też spróbować użyć słów, które zasugerują temat lub powód wiadomości SMS. Ważne jednak, aby unikać zbyt ogólnych i wieloznacznych słów, jak np. "Dostawa", "Dostawaca" "Informacje", "Info" czy "Biznes", "Pilne", "Wazne", "Alarm".
Dobre praktyki to również korzystanie z jednego i tego samego pola nadawcy (oczywiście w miarę możliwości), aby uniknąć mylenia odbiorców i nie tworzyć nowych wątków w skrzynce odbiorczej SMS.
Dowiedz się więcej o różnorodnych możliwościach profesjonalnej bramki SMS
Własne nazwa nadawcy SMS-a to jedna z wielu funkcji profesjonalnej platformy komunikacji SMS. Sprawdź inne rozwiązania wspierające biznesową komunikację mobilną:
- odbieranie wiadomości
- szablony wiadomości
- skracanie linków w SMS-ie
- wiadomości multimedialne, czyli MMS
- personalizacja wiadomości
- czat RCS, nazywany SMS-em 2.0
?Zobacz także: Czat RCS - co to jest? Nowa generacja SMS RCS
Podsumowanie
Podsumowując, nadpis SMS to krótki nagłówek, który pojawia się na początku wiadomości tekstowej i informuje odbiorcę, kim jest nadawca wiadomości lub o czym jest ona. Zastosowanie nadpisu SMS pozwala na szybsze i łatwiejsze rozpoznanie firmy przez odbiorców, co zwiększa szanse na przeczytanie całej treści wiadomości. Ponadto, nadpis SMS pomaga w budowaniu zaufania i lojalności klientów, a także ułatwia identyfikację nadawcy wiadomości. Dlatego też warto korzystać z tej funkcjonalności przy wysyłaniu wiadomości tekstowych do klientów.