Co to jest marketing SMS?
Marketing SMS to jedna z form marketingu mobilnego, polegająca na wysyłaniu krótkich wiadomości tekstowych (popularnych SMS-ów) do określonej grupy odbiorców w celu:
- promocji produktów,
- promocji usług,
- budowania relacji z klientami
- informowania ich o ważnych wydarzeniach
- zwiększanie lojaności użytkowników
To narzędzie jest często wykorzystywane do bezpośredniej komunikacji z klientami, gdyż pozwala na dotarcie do nich w szybki i bezpośredni sposób.
Kampanie SMS i rozbudowane działania marketingowe
W dzisiejszych czasach zaawansowane działania marketingowe to praktycznie obowiązek każdej firmy, która chce zaistnieć i pozostać na rynku. Idealnym dopełnieniem tych działań, albo wręczę przewodnim narzędziem, jest marketing SMS, który stale zyskuje na znaczeniu i coraz więcej firm zaczyna go stosować. Z badań, opublikowanych w Raporcie Komunikacja SMS w Polsce edycja 6. wynika, że aż 86% firm wykorzystuje SMS marketing jako narzędzie uzupełniające działania sprzedażowe. Aż 93 % firm, których zapytano o zdanie, wskazało marketing SMS jako skuteczne narzędzie wspierające sprzedaż. Natomiast 91,4% firm uważa konwersję ze sprzedaży poprzez SMS-y, jako bardzo dobrą, dobrą lub satysfakcjonującą.
wspierające sprzedaż.
dobrą lub satysfakcjonującą.
Ciężko sobie dziś wyobrazić firmę, która nie stosuje SMS-ów w komunikacji z użytkowaniem, niezależnie od tego, czy są to krótkie wiadomości tekstowe z własną nazwą nadawcy, albo wysyłane z numeru telefonu. Z marketingiem SMS idealnie wzbogacisz tradycyjne działania promocyjne oflline, czy online. Dzięki możliwości dotarcia do każdego konsumenta skuteczność prowadzonych akcji wzrasta, a Twoja sprzedaż rośnie. Dzięki rozbudowanym funkcjom systemu SMS, krótka wiadomość tekstowa, jaką jest SMS, otrzymuje nowe, jeszcze bardziej zaawansowane możliwości, a przez to staje się doskonałym nośnikiem reklamy.
Skuteczność marketingu SMS
Ponad 90% firm uznaje kampanie promocyjne prowadzone z wykorzystaniem komunikacji SMS za skuteczne. Można powiedzieć, że przedsiębiorcy doceniają SMS, które stanowią dla nich istotne narzędzie wykorzystywane podczas prowadzenia akcji promocyjnych. Co istotne, 9 na 10 przedsiębiorców deklaruje, że w przyszłości także chce korzystać z tego kanału komunikacji. Na skuteczność kampanii marketingowych ma wpływ nie tylko samo narzędzie, ale także sposób jego wykorzystania. Będzie to miało ogromny wpływ na pozytywne postrzeganie takiego przekazu.
Raport Komunikacja SMS w Polsce EDYCJA 6
W raportach także regularnie prezentujemy opinie użytkowników mających styczność z SMS-ami otrzymanymi od firm i instytucji. Okazuje się, że zdecydowana większość klientów, któa już w przeszłości otrzymała SMS marketingowego dalej chce je otrzymywać. Aż 82,7% ankietowanych odpowiedziało się za tym, by w dalszym ciagu na ich telefonach pojawiały się reklamy w kanale SMS.
Marketing PRO TIP - SMS-y z innymi kanałami komunikacji !
Aby działania promocyjne były skuteczne, pamiętaj aby:
- posiadać własną bazę kontaktów;
- dbać o "czystość" bazy;
- personalizować treść;
- odpowiednio konstruować komunikat;
- wysyłać SMS-y o odpowiedniej porze.
Wiadomości SMS - przykładowy SMS marketing
SMS jest są bardzo często wykorzystywany do promocji produktów i usług podczas evetów takich, jak: Black Week, Dzień Matki, czy Walentynki. Firmy chcą w ten sposób precyzyjnie dotrzeć z komunikatem do jak najszerszego grona odbiorców. SMS, który przyciągnie uwagę i pozwoli zwiększyć zainteresowanie usługą, ma pewne cechy, które widzimy na grafice poniżej.
Prezentacja graficzna wiadomości marketingowej wysłanej z promocją w sklepie internetowym
Charakterystyka wiadomości:
- alfanumeryczna nazwa nadawcy
- Call To Action, czyli wezwanie do działania
- zapewnienie dodatkowych korzyści
- podkreślenie wyjątkowości
Prezentacja graficzna wiadomości marketingowej wysłanej w sklepie stacjonarnym
Charakterystyka wiadomości:
- alfanumeryczna nazwa nadawcy
- masowa wysyłka SMS do szerszej grupy lub konkretną grupę
- wiadomość może być formą newsletter SMS
Funkcjonalności SMS
Funkcjonalności systemu SerwerSMS w połączeniu ze wciąż najpopularniejszym i najskuteczniejszym narzędziem masowej komunikacji, jakim jest SMS, stanowi idealną receptę na ustawiczny rozwój firmy. Dzięki marketingowi SMS dostarczysz sobie nowych rozwiązań i nowych możliwości wsparcia swojej organizacji. To, co niezwykle istotne, SMS nieustannie cieszy się ogromną i niesłabnącą popularnością, przez co jego skuteczność i konwersja jest niezwykle wysoka. Warto zatem wdrożyć marketing SMS w strategię firmy. Wprowadź do swoich działań masową wysyłkę SMS, a zauważysz, jak szybko Twoja firma poszerzy grono swoich nowych klientów. Prowadząc szeroko zakrojony SMS Marketing sprawnie, szybko i skutecznie dotrzesz do tych klientów, którzy często byli "poza zasięgiem".
Pole nadawcy
Sender ID pozwoli na zwiększanie zaangażowania i wiarygodności. Zamiana numeru telefonu na nazwę firmy lub markę to możliwa za sprawą kampanii z własnym sender ID. Dzięki tej strategii, SMS-y zamiast numerów dostarczają szybki i jednoznaczny sposób na zwiększenie zaangażowania, podniesienie wiarygodności informacji oraz identyfikację nadawcy kampanii SMS. Własne pole nadawcy pozwala na użycie do 11 alfanumerycznych znaków, co pozwala na efektowne przedstawienie nazwy firmy. Niestety, w przypadku wiadomości z takim sender ID, odbiorcy nie mogą na nie odpowiadać.
Masowa wysyłka SMS z kodami
W ramach cyklicznej kampanii SMS, specjalnej okazji lub klubu lojalnościowego, wysyłamy indywidualne kody rabatowe do osób, które wyraziły zgodę na marketing SMS. To umożliwia nam ocenę skuteczności masowej wysyłki. Wystarczy, że odbiorca wiadomości poda ten kod podczas zakupów w sklepie stacjonarnym, internetowym lub w lokalach usługowych.
Skrócony link w SMS-ie
Używanie short linków w treści wiadomości umożliwia przede wszystkim mierzenie skuteczności działań w kampaniach promocyjnych, a także na zmniejszenie liczby znaków w samej treści krótkich wiadomości tekstowych, co jest bardzo istotne, zważając na to, że liczba znaków do wykorzystania jest ograniczona. W przypadku tego narzędzia liczba znaków oraz precyzyjny przekaz będzie miał ogromne znaczenie i przełożenie na skuteczność kampanii, a co za tym idzie... przede wszystkim większa sprzedaż produktów i usług. Dlaczego warto w ogóle stosować short linki? Podajemy kilka powodów:
- oszczędzanie liczby znaków w treści wiadomości
- są krótkie i wyglądają lepiej optycznie
- walor marketingowy poprzez wstawienie własnego short linka
Wezwanie do działania, czyli CTA
Z angielskiego Call To Action, to wezwanie do działania, czyli przekaz, który kreujemy, jest tak konstruowany, aby konsument, czyli osoba, która otrzymuje wiadomość, wiedziała dokładnie, co zrobić. W praktyce wygląda to tak, ze użytkownik ma kliknąć link w treści SMS-a i przejść na stronę przez nas wybraną konstruujemy w taki sposób przekaz, aby użytkownik chciał kliknąć link i przejść na stronę docelową - w tym wypadku może to być np. strona sklepu internetowego, logowanie do aplikacji czy serwisu, albo nowy wpis na blogu. Takie linki udostępniamy w ramach współpracy na platformie SerwerSMS.pl:
- otworz.to
- przejde.do
- własna domena np. http://wlasnadomena.pl/abc
System wypisu z SMS - esub.me
Esub.me to funkcja umożliwiająca subskrybentom wypisanie się z bazy marketingowej poprzez skorzystanie z krótkiego linka. Jest również znana jako opcja Opt-out. Prosty proces wypisania się Gdy subskrybent otrzyma wiadomość SMS, zawierająca skrócony link w domenie esub.me wraz z identyfikatorem numeru (np. esub.me/aBcD123), może kliknąć ten link. Po kliknięciu zostanie przekierowany na stronę WWW, gdzie będzie miał możliwość potwierdzenia swojego numeru i wypisania się z bazy kontaktów. Po weryfikacji, numer subskrybenta zostanie umieszczony na Czarnej Liście użytkownika SerwerSMS.pl, co skutkować będzie zablokowaniem wszystkich wiadomości wysyłanych na ten numer.
Bezpośrednie targetowanie (personalizowana metoda komunikacji)
Targetowanie polega na wysyłaniu marketingu SMS do dokładnie jednego klienta lub wyselekcjonowanej grupy odbiorców. Zdefiniowanie precyzyjnych kryteriów dla grupy docelowej sprawia, że kampanie SMS stają się bardziej skuteczne. Kluczowe jest zrozumienie, jak klienci reagują na otrzymywane komunikaty. Istotne są zarówno tematy, treść, jak i czas wysyłki reklamy SMS. Treści dostosowane do konkretnych grup odbiorców wykazują wyższe wskaźniki klikalności i konwersji. Przydatne dane do przygotowania lepszej kampanii to: ulubiony produkt i preferencje zakupowe, przynależność do programów lojalnościowych czy subskrypcji newsletterów. Wiele firm dostosowuje komunikaty w zależności od płci czy miejsca zamieszkania odbiorcy (zależy to przede wszytskim od tego, jak szeroką mają bazę danych).
Marketin PRO TIP - Call To Action w SMS-ach !
Planowanie kampanii SMS
W prosty sposób możesz zaplanować swoje kampanie SMS, wybierając dogodny termin. Określ kiedy dokładnie chcesz wysłać krótkie wiadomości tekstowe, dzięki czemu zawsze możesz wszystko zaplanować z odpowiednim wyprzedzeniem, biorąc pod uwagę kalendarz, czyli przyszły święta i wydarzenia takie jak: Walentynki, Dzień Matki, czy Boże Narodzenie. Korzystając z tych funkcji, jesteś w stanie ustawić kampanie na cały tydzień, lub miesiąc. A wtedy, co jakiś czas, o określonej porze dnia, wysyłana będzie kolejna wiadomość do klienta lub do wcześniej wybranej grupy użytkowników. Planowanie kampanii pozwoli Ci na przygotowanie wysyłki SMS odpowiednio wcześniej, bez konieczności przygotowania komunikatu teraz - "na już". To zdecydowanie poprawi możliwość zarządzania czasem, a wtedy żadne wydarzenie kalendarzowe nas nie zaskoczy.
Kiedy wysyłać SMS-y
Pojawia się pytanie, kiedy wysyłać wiadomości, aby zwiększyć prawdopodobieństwo, że klient je przeczyta? Marketingowe powiadomienia SMS najlepiej są odbierane od wtorku do piątku - odbiorcy są są wtedy szczególnie nimi zainteresowani. A zatem to będą najlepsze dni na prezentowanie swoich ofert. Weekend jest przeznaczony dla rodziny, więc najlepiej w sobotę i niedzielę masowe wysyłki ograniczyć do minimum. Także w poniedziałek wskazana jest ostrożność, ponieważ konsumenci często w weekend robią zakupy i wydają pieniądze.
Miej swoje kampnie pod kontrolą
SMS marketing jest potężnym narzędziem, ale jego skuteczność zależy od możliwości pomiaru efektów. W tym celu wykorzystujemy tagi UTM (Urchin Tracking Module). To parametry, które możemy dodać do adresów URL w naszych kampaniach, pozwalają nam śledzić źródła, skąd pochodzi ruch na naszej stronie internetowej. Choć dla użytkownika końcowego nie mają one wpływu na treść widoczną na stronie, dla specjalistów marketingu oraz administratorów witryny są niezwykle cennym narzędziem. Tagi UTM stały się integralną częścią Google Analytics. Współcześnie są stosowane przez marketerów na całym świecie.
Poniżej znajduje się lista tagów, których możesz użyć (dwa ostatnie UTM-y stosowane są opcjonalnie);
- źródło (Campaign Source) - pomoże określić źródło ruchu, np. nazwę serwisu lub kampanii reklamowej
- medium (Campaign Medium) - pomoże zdefiniować rodzaj środka, który spowodował kliknięcie w link, np. w tym wypadku może to być SMS
- kampania (Campaign Name) - pomoże identyfikować konkretną kampanię, dzięki czemu możesz porównywać efekty różnych działań promocyjnych
- słowo kluczowe (Campaign Term) - używany głównie do oznaczenia słów kluczowych w reklamach płatnych, jednak można go wykorzystać również do innych celów, np. identyfikacji konkretnych linków wewnętrznych
- treść (Campaign Content) - pomoże zidentyfikować konkretną treść lub wersję reklamy, co jest szczególnie przydatne w przypadku testów A/B
Automatyzacja wysyłek SMS za pomocą integracji
W SerwerSMS.pl masz możliwość wysyłania SMS-ów bezpośrednio z panelu klienta, a także za pomocą API, lub poprzez gotową integrację np. ze sklepem internetowym, lub systemem CRM. W dziale moduły i wtyczki znajduje się szereg gotowych narzędzi, za pomocą których wysyłka SMS staje się bardzo łatwa bezpośrednio z tego systemu, bez konieczności logowania SerwerSMS. Jeśli posiadasz sklep online, który opiera się o jedną z zintegrowanych platform, możesz w ekspresowy sposób skorzystać z wszystkich dostępnych już rozwiązań. Jeśli np. Twój sklep bazuje na systemie, który jeszcze nie został zintegrowany z SerwerSMS, czyli nie mamy gotowej "wtyczki", to skontaktuj się z nami, a my chętnie dowiemy się co zrobić, abyś również mógł korzystać z systemu CPaaS SerwerSMS.pl.
Popularne integratory
Zapier to narzędzie umożliwiające użytkownikom integrację różnych aplikacji internetowych oraz automatyzację procesów pracy.
Więcej niż automatyzacja przepływu pracy bez użycia kodu. Make pozwala wizualnie tworzyć, budować i automatyzować przepływy pracy.
Microsoft Power Automate, dawniej nazywany Microsoft Flow do listopada 2019 roku, stanowi platformę typu SaaS stworzoną przez firmę Microsoft do automatyzacji cyklicznych czynności.
Popularne platformy marketing automation
Z pomocą User.com przekształcisz zachowanie użytkowników w spersonalizowane doświadczenia. Wszystkie interakcje użytkowników będą dostosowane do potrzeb, bez konieczności wkładania czasu programistycznego. Oznacza to, że możesz dostosować działanie aplikacji, strony internetowej lub innych produktów cyfrowych w sposób, który jest bardziej odpowiedni i atrakcyjny dla każdego użytkownika.
IPRESSO jest rozwiązaniem do automatyzacji marketingu, które adresowane jest do firm i instytucji, poszukujących skutecznej i ukierunkowanej komunikacji z klientami oraz innymi kontaktami. Dzięki wsparciu użytkownika, ten system stanowi doskonałe rozwiązanie dla wielu codziennych zadań w pracy.
Gotowe rozwiązania dla sklepów internetowych
Shoper dostarcza gotowe oprogramowanie dla sklepów internetowych, skierowane do sprzedawców działających w sektorze e-commerce. Oprogramowanie to obejmuje pełen proces zakupowy, czyli przyjmowanie zamówień, obsługę wysyłki, aż do finalnej fazy rozliczeń magazynowo-księgowych. Dodatkowo dostarcza dostarczane narzędzia do komunikacji SMS.
Sky Shop oferujemy Ci wszechstronną platformę, dzięki której szybko uruchomisz swój własny sklep internetowy. To także idealne narzędzie dla dropshippingu lub na Allegro, oraz na wielu innych platformach.
eSklep to łatwe i praktyczne narzędzie do sprzedawania produktów online. Zapewnia darmowe wsparcie techniczne, posiada ponad 200 aplikacji i integracji, a także 47 gotowych, darmowych i płatnych, wzorników graficznych. Umożliwia tworzenie spersonalizowanych projektów. Wszystkie niezbędne usługi do prowadzenia e-sklepu znajdują się w jednym miejscu.
Jak wysłać pierwszą kampanię SMS?
Rozpoczęcie wysyłki SMS jest możliwe w każdej chwili! Wypróbuj bezpłatne testy API systemu SMS dla biznesu i odkryj łatwy sposób na dotarcie do klientów w Polsce i na całym świecie. Dodatkowo znajdziesz tutaj wiele kanałów komunikacji i to wszytsko na jednej platformie?
- Załóż konto i aktywuj pakiet testowy
- Uzupełnij dane na koncie
- Dodaj własną nazwę nadawcy do wysyłki kampanii SMS
- dodaj telefony komórkowe lub wgra całą bazę odbiorców do systemu
- wybierz rodzaj wiadomości
- rozpocznij kampanię SMS!
Podsumowanie
Marketingu SMS jest niekwestionowanym liderem reklamowym - w związku z tym jest coraz popularniejszy wśród firm, które chcą uzupełnić swoje zaawansowane działania promocyjne. Badania pokazują, że aż 86% firm wykorzystuje SMS marketing, a 93% uznaje go za skuteczne narzędzie wspierające sprzedaż. SMS-y są idealnym uzupełnieniem tradycyjnych i online działań promocyjnych, umożliwiając dotarcie do każdego konsumenta. Skuteczność SMS marketingu wynika z jego popularności oraz precyzyjnego przekazu, który zawiera wezwanie do działania (CTA). Wysyłka SMS-ów może być automatyzowana za pomocą integracji z różnymi narzędziami, co ułatwia planowanie i zarządzanie kampaniami. Najlepsze dni na wysyłkę to wtorek do piątku, unikając weekendu i poniedziałku. Stosowanie skróconych linków w SMS-ach zwiększa skuteczność kampanii i umożliwia śledzenie wyników - do tego warto stosować tzw. tagi UTM, za pomocą których sprawdzisz, jak skuteczne są twoje kampanie SMS. Dzięki SMS marketingowi, firmy mogą efektywnie docierać do klientów i zwiększać sprzedaż produktów i usług.