Co to jest SMS masowy?
SMS masowy to usługa, która umożliwia wysyłanie wiadomości tekstowych do dużej grupy odbiorców jednocześnie. Dzięki platformie SerwerSMS jesteś w stanie dotrzeć z komunikatem do większej grupy odbiorców - praktycznie jednym kliknięciem palca docierasz z ważną informacją prosto na skrzynkę odbiorczą! Jedyne, o co musisz zadbać, to lista numerów telefonów na które będziesz wysyłać masowe wysyłki SMS. Korzystaj z własnej bazy klientów i twórz nowe grupy kontaktów. Odpowiednia strategia wysyłania wiadomości, inaczej nazywana także Bulk SMS, oraz kilka klików w panelu klienta, a SMS wysyłany jest na numery użytkowników.
Platforma masowej wysyłki SMS!
Wysyłanie wiadomości - baza numerów to podstawa
Posiadając bazę kontaktów, jesteś w stanie wysłać wiadomość, która pokaże się każdemu odbiorcy, na jego urządzeniu mobilnym - niezależnie czy z systemem Android czy IOS. Teraz już nic nie stoi na przeszkodzie, aby informacje o najnowszych usługach, produktach czy promocjach docierały do szerokiego grona odbiorców. Twórz grupy numerów z podziałem na konkretne tematy i wysyłaj powiadomienia SMS, które bezpośrednio przełożą się na sukces Twojej firmy. W taki sposób zbudujesz trwałe relacje ze swoimi klientami, które skutkować będą zacieśnieniem więzi. Dodatkowo przydatne funkcje, które ułatwiają codzienne korzystanie z reklamy SMS i masowej wysyłki, powodują, że korzystanie z SMS marketingu jest nie tylko skuteczne, ale także przyjemne. Co może cieszyć bardziej niż zadowolony klient? Pamiętaj, że higiena bazy numerow to podstawa. Liczy się jakość, a nie wielkość. W przypadku korzystania z SerwerSMS łatwo wyłapiesz numery błędne (fukcja dostępna po wybraniu modelu współpracy).
Bulk SMS to równocześnie idealny sposób na kampanie reklamowe SMS - warto pamiętać o tym, by od samego początku korzystać z grupowania kontaktów. Jeżeli w swoim biznesie musisz masowo wysyłać SMS-y, to SerwerSMS, ze swoimi rozbudowanymi funkcjami zarządzania kontaktami, będzie asem w rękawie! Informuj, przypominaj, sprzedawaj z pomocą SMS.
Elementy masowej wysyłki SMS. 4 elementy do zapamiętania!
- skrócone linki
- szablony wiadomości
- branding SMS
- personalizacja wiadomości SMS
Skrócony URL. Podnieś konwersję kierując klientów wprost na stronę marki
Śledź ruch korzystając ze zintegrowanych z panelem skróconych linków otworz.to. W panelu sprawdzisz liczbę przekierowań do witryny dla masowej wysyłki SMS ze skróconym linkiem. Dodając parametry UTM będziesz w stanie badać ruch użytkowników po zrealizowanej masowej wysyłce SMS z linkiem. Najczęściej stosowany jest w sklepie internetowym.
Przydatne wtedy, gdy:
- chcemy mierzyć skuteczność kampani Bulk SMS
- chcemy szybko skierować użytkownika na stronę produktu/usługi
- chcemy zaoszczędzić liczbę znaków
Szablon SMS, czyli oszczędzaj czas na powtarzających się wysyłkach
Stwórz szablony wiadomości i wykorzystuj je podczas przyszłych kampanii - wysyłanie, nawet wielu kampanii będzie łatwe do zrealizowania.
Przydatne w przypadku:
- powtarzających się kampanii
- kampanii cyklicznych
- wykorzystywania wielu grup kontaktów
- biznesów offline, gdzie jest kilka lokalizacji (sieć sklepów itd.)
Nazwa nadawcy SMS (branding SMS). Wybierz własną nazwę nadawcy, która wyświetli się na telefonach odbiorców zamiast numeru telefonu
Zadbaj o rozpoznawalność marki, a tym samym popraw skuteczność i wiarygodność przesyłanych treści. Z własnym brandingiem SMS marketing będzie dużo bardziej efektywny, ponieważ użytkownicy bardziej ufają takiej notyfikacji w skrzynce odbiorczej.
Kiedy najczęściej stosowane:
- kampanie reklamowe
- wiadomość SMS od podmiotu zaufania publicznego
Personalizacja wiadomości SMS. Uczyń komunikację SMS jeszcze bardziej osobistą dzięki wykorzystaniu danych.
Na przykład, umieszczenie parametru #adres# w treści SMS-a spowoduje jego automatyczne uzupełnienie odpowiednimi danymi - w tym wypadku adres użytkownika. Przesyłanie spersonalizowanych wiadomości reklamowych pozwoli zbudować relację z klientem.
Gdzie najczęściej jest wykorzystywana pesonalizacja SMS:
- programy lojalnościowe
- sms marketing w e commerce
- kody rabatowe w branży travel
- NGO - wykorzystanie ważnych powiadomień związanych np. z eventem
Korzyści związane z masową komunikacją SMS
Korzyści związanych z masowym wysyłaniem kampanii jest bardzo wiele. Szybko dostrzeżesz plusy komunikacji z wieloma użytkownikami równocześnie. Przede wszystkim jest to minimalizacja kosztów czasu związana z wysyłaniem wiadomości do wielu numerów - masowa wysyłka oznacza niższą cenę za SMSy, ponieważ w każdym modelu współpracy liczy się efekt skali. To oznacza, że czym większy wolumen, tym cena pojedynczego SMSa maleje. Komfort usługi także jest bardzo ważny - Wyobraź sobie, jaką pracę trzeba wykonać, by szybko wysłać ręcznie np. 200 komunikatów - z praktycznego punktu widzenia prawie niemożliwe.
Poniżej znajdziesz atrybuty profesjonalnej komunikacji SMS oraz będziesz w stanie zarządzać danymi na wielu poziomach.
Profesjonalne zarządzanie danymi
Wiadomości SMS z losowego lub dedykowanego numeru
Wiadomości SMS FULL z alfanumeryczną nazwą nadawcy, numerem dedykowanym to rozszerzona wersja wiadomości tekstowych. Jest to ciekawa opcja z punktu widzenia budowania brandu i świadomości usługi. W przypadku wariantu FULL, nadawca nie jest losowym numerem, a nazwą np. firmy, czy strony www, albo stałym numerem. Odbiorca otrzymuje SMS od np: Firma XYZ, albo od stałego numeru, którego użytkownicy kojarzą z konkretnym podmiotem. Wiadomości typu SMS FULL podnoszą prestiż firmy realizującej kampanię SMS, a jej odbiorca przekonany jest o jej wiarygodności.
SMS z losowego numeru
Wiadomości tego typu to tańsza forma wysyłania SMS-ów. Jak sama nazwa wskazuje, krótkie wiadomości tekstowe wysyłane są z losowego, 9-cyfrowego numeru. Opcja jest przeznaczona dla klientów, którzy poszukają przeprowadzenia kampanii w korzystnej cenie. Pomimo tego, że jest to podstawowa wersja wiadomości tekstowej, wysyłki są realizowane w standardowym priorytecie i dość szybko trafiają na telefon użytkownika.
Dwukierunkowa komunikacja SMS - możliwości
Dwukierunkowa komunikacja pozwala na odbieranie wiadomości SMS, a to prowadzi do zacieśnienia relacji na linii marka-klient. W przypadku komunikacji 2way klient jest w stanie odebrać SMS-a na telefon oraz na niego zareagować - ma to znaczenie niezależnie od skali biznesu. Marka natomiast jest w stanie poznać opinię klienta i odpowiednio reagować na jego potrzeby. Kluczowe z punktu widzenia firmy jest odbieranie wiadomości, które zapisują się automatycznie w na platformie. W ten sposób bardzo łatwo zarządzać odpowiedziami.
Masowa wysyłka SMS - wariant z numerami 9- cyfrowymi
- Z losowego numeru 2waySMS
- z numeru dedykowanego 9-cyfrowego NDI
- z numeru własnego.
Masowa wysyłka SMS - wariant z numerem skróconym
To usługa, która umożliwia tworzenie swojej własnej bazy kontaktów w sposób zautomatyzowany, podobnie jak w przypadku Numeru Dostępowego. W przeciwieństwie do ND, SCI (short code) to łatwy do zapamiętania, skrócony numer czterocyfrowy (np. 4301), który podnosi atrakcyjność twoich kampanii SMS. Ten numer za każdym razem pojawi się w nagłówku zamiast nazwy nadawcy oraz 2way, czy NDI (numeru telefonu 9-cyfrowego)
Przykład zastosowania:
- zbieranie bazy kontaktów,
- wysyłanie SMS i odbieranie
- prowadzenie konkursów i zabaw,
- możliwość wysłania pytań i sprawdzenia opinii klienta.
Zapoznaj się z narzędziami do masowej wysyłki SMS
Przy rejestracji na platformie SerwerSMS zyskasz dostęp do kompleksowego zestawu narzędzi do komunikacji za pomocą SMS. Zintegrowane funkcje systemu wysyłkowego są przydatne na każdym etapie procesu sprzedażowego. Przekonaj się, jak skutecznie gromadzić bazy odbiorców zgodnie z RODO, dbać o wiarygodność marki, prowadzić efektywne działania marketingowe, monitorować skuteczność kampanii i angażować klientów.
Narzędzia masowej wysyłki SMS
Umożliwi Ci weryfikację poprawności pozyskanych numerów telefonów przed wysyłką SMS. Dzięki HLR możesz wykluczyć błędny numer telefonu komórkowego, nieistniejące oraz długotrwale nieaktywne, zapewniając wysoką jakość i skuteczność Twoich kampanii.
Umożliwia odbiorcom komunikatów (wiadomości) samodzielne zarządzanie subskrypcją. W ramach esub.me wystarczy dodać link w treści wiadomości. Po kliknięciu w ten link, numer telefonu zostanie usunięty z listy odbiorców przyszłych wiadomości, co skutkuje zredukowaniem kosztów masowej wysyłki, jak i zapewnieniem wyższej kontroli i satysfakcji odbiorców.
Automatyzacja z opcją remarketingu to funkcja, która umożliwia monitorowanie zachowań klientów na naszej stronie internetowej oraz dostosowywanie działań w odpowiedzi na te zachowania. Dodatkowo możemy gromadzić dane dotyczące np. liczby logowań, odwiedzin strony - w zależności od tego, co chcemy mierzyć lub co chcemy wysłać np. w treści wiadomości zwrotnej.
Idealne rozwiązanie, aby dotrzeć do konsumentów za pośrednictwem mediów tradycyjnych: telewizja, radio, prasa. Wiadomości tekstowe przesłane na Short code lub 9-cyfrowy, klienci automatycznie zostają dodani do bazy kontaktów. Numery odbiorcze stanowią także doskonałe narzędzie do budowania relacji, umożliwiają prowadzenie bardziej zaawansowanych kampanii SMS oraz przesyłania informacji waznych dla klienta.
Koszty masowej komunikacji SMS
Po założeniu konta możesz skorzystać z darmowego okresu testowe, który potrwa 14 dni. Dodatkowo doładujemy Twoje konta na 100 gratisowych wiadomości. To pozwoli zapoznać się z wszystkimi funkcjami platformy. Po okresie testowym będziesz mógł skorzystać z modelu post paid, rozliczanym z dołu z miesięcznym okresem rozliczeniowym, który świetnie się sprawdzi w przypadku regularnych wysyłek, albo z elastycznego modelu współpracy pre paid, rozliczany, z góry. Przesyłanie wiadomości reklamowych, wysyłka SMS z notyfikacjami będzie możliwa dzięki naszej platformie!
Zobacz także: cennik pre-paid oraz cennik post-paid
Błyskawicznie docieraj z informacją - wiadomości SMS prosto na telefon!
- skrócone linki i związana z tym skutecznośc konwersji
- korzystaj z SMS-ów w połączeniu z innymi kanałami komunikacji
- bezpieczeństwo dzięki połączeniom direct z Operatorami
- wysyłanie wiadomości marketingowych z panelu lub z wykorzystaniem API
- profesjonalny short message service oraz wysoka efektywność
Twój bieznes rośnie. Wykorzystaj wszytskie możliwości!
- masowa wysyłka wiadomości tekstowych z możliwością 2way - wysyłanie oraz odbieranie SMS-ów
- automatyczne wysyłanie SMS na numer odbiorczy oraz marketingowe powiadomienia
- raporty po każdej zrealizowanej kampanii SMS
- automatyczny zapis do bazy kontaktów za pomocą widżetów.
- wiadomość SMS z wykorzystaniem otworz.to - skrócony adres URL
Gotowe integracje
W dziale integracje znajdziesz wiele systemów i platform, z którymi w łatwy sposób możesz się zintegrować. Są tam między innymi systemy ERP, CRM, oraz marketing automation, które możesz wykorzystać w branży travel, fintech, czy e commerce. Zamiast logować się do kilku serwisów równocześnie, wystarczy sama integracja oraz bezpieczne i bezpośrednie wysyłanie wiadomości tekstowych z konkretnego softu. Możesz skorzystać także z sms api i zintegrować swoje bazy danych w platformą - możliwość wysyłania kampanii SMS do wielu grup odbiorców stanie się łatwe i ekspresowe.
Zobacz także: pełna lista integracji
Masowa wysyłka SMS za pomocą API
HTTPS API - umożliwia wysyłanie wiadomości w sposób zdalny, bez logowania się do panelu klienta. Komunikacja następuje z wykorzystaniem protokołu HTTPS i polega na wywołaniu określonego adresu URL
SMS przez FTP - to kolejny sposób na wysyłkę SMS. Usługa nie jest skomplikowana i polega na prostym wysyłaniu wiadomości z wykorzystaniem serwera FTP po stronie klienta.
SOAP - usługa polega na skonfigurowaniu połączenia HTTP w którym struktura danych określona jest w formacie XML.
Masowa wysyłka SMS - podsumowanie
Masowa wysyłka SMS może być łatwa i efektywna. Własna baza klientów lub tworzenie nowych grup kontaktów pozwoli Ci dostosować strategię wysyłki i liczbę wiadomości SMS, przyczyniając się do sukcesu firmy. Narzędzia, takie jak short code, szablony i personalizacja wiadomości umożliwiają większą skuteczność kampanii reklamowych niezależnie od branży (np. retail, travel, czy e commerce) oraz dają większośc większą możliwość wysyłania odpowiednich komunikatów. Wybierając własną nazwę nadawcy podniesiesz wiarygodność przesyłanych treści - z badań wynika, że klienci szczególnie taką komunikację SMS lubią. Dzięki funkcji dwukierunkowej komunikacji, odbiorcy mogą odpowiadać na na masowe wysyłąnie SMS, co pozwala na budowanie trwałych relacji z klientami. Do Twojej dyspozycji są także dodatkowe narzędzia, dzięki którym masowa wysyłka SMS będzie bardziej efektywna i mniej kosztowna.
Trzymaj się tych zasad, a komunikacja mobilna będze atutem w Twoim biznesie - szczególnie wtedy, gdy będzie to masowy SMS marketing np. w branży finansowej, health, czy reatil czy maasowe wysyłania informacji w jednostakach samorządu terytorialnego.
FAQ
Czy wysyłanie SMS masowo sprawdzi się w SMS marketingu?
Tak. Masowy SMS marketing (tzw. marketing mobilny, czy hurtowa wysyłka SMS) do wielu potencjalnych klientów równoczesnie, jest bardzo dobrym narzędziem do sprzedaży produktów i usług oraz skalowania sprzedaży. W przypadku Platformy SerwerSMS istnieje możliwości wysyłki kampanii z polskimi znakami oraz wysyłka bez polskich znaków.
Czy wysyłanie SMS można zaplanować?
W SerwerSMS jest możliwość planowania kampanii. Przesyłanie informacji do klientów może nastąpić zaraz lub w odroczonym terminie. W ten sposób można przygotować masowe wysyłanie SMS (przesyłania wiadomości marketingowych) np. przed wydarzeniami: Hallowenn, Dzień Matki, Black Week. Usługi masowej wysyłki SMS są coraz częściej planowane przez marketerów na kilka tygodni, lub miesięcy do przodu.
Czy masowe wysyłanie notyfikacji sprawdza się w ecommerce?
Można powiedzieć szczególnie w ecommerce Bulk SMS sprawdza sie bardzo dobrze. W branżach takich, jak: travel, lendtech oraz retail także kampanie reklamowe SMS są bardzo skuteczne! Dodatkowo sprawdzają się także: dwukierunkowa komunikacja SMS z pytaniami o opinię oraz powiadomienia o nowych produktach - nowościach np. sezonowych. Automatyczne wysyłanie SMS powoli staje się standardem i jest stosowane przez szereg topowych marek.
W jaki sposób wprowadzić numery odbiorców do systemu?
Numery odbiorców wprowadzamy ręcznie lub hurtowo. Można to zrobić na trzy sposoby:
- pojedyncze wpsywanie numerów
- Skopiowanie całej listy numerów
- Wprowadzenie numerów z pliku
Czy krótkie wiadmości mogą być wysyłane zarówno z urządzeń mobile, jak i z komputera?
Tak, wysyłka z komputera oraz z aplikacji mobilnych jest możliwa - zarówno użytkownicy systemu Android, jak i użytkownicy systemu IOS będę mogli wysyłać skuteczne kampanie SMS i angażować użytkowników.
Masowa wysyłka SMS do własnej, czy korzystanie z zewnętrznej?
Zdecydowanie skuteczniejsze jest wysyłanie SMS do własnej bazy. Forma wysyłki SMS jest bardzo wazna! Nie polecamy wykorzystania baz zewnętzrnych do kampanii. Pamiętaj - wysyłaj powiadomienia SMS tylko do osób, które wyraziły na to zgodę.
Czy możliwe jest równoczesne stosowanie komunikacji Email oraz SMS?
Tak, zdecydowanie jest to praktyka stosowana w komunikacji firm. Email i SMS łączony w cross-channel daje duże efekty!
Jaka jest efektywność wysyłki SMS?
Bardzo wysoka! Kluczowa jest tutaj forma wysyłki SMS. Dobrze napisana treść wiadomości oraz CTA ma ogromne przełożenie na efektywność usługi masowej wysyłki SMS.
Czy w SerwerSMS możliwa jest automatyzacja kampanii?
Tak, zdecydowanie skuteczne kampanie SMS można realizować w sposób automatyczny na tej Platformie. Służą do tego narzędzia masowej wysyłki SMS. Polecamy link do interfejsów i specyfikacji: dev.serwersms.pl
Jakie są kluczowe zalety platformy sms?
Do najważniejszych zalet należą na pewno:
- wygodne wysyłanie SMS bez ręcznego wpisywania numerów telefonu
- wysoka efektywność wysyłki SMS
- system do masowej wysyłki SMS. Nawet w przypadku wysokowolumenowych baz kontaktów.
- bezpieczny system do wysyłek SMS.