RCS

RCS, czyli SMS 2.0 to połączenie funkcji SMS, MMS-a oraz prostej aplikacji mobilnej - walory trzech narzędzi komunikacji moobilnej w jednym miejscu. 

PRZETESTUJ CZAT RCS

Kanał RCS - nowy wszechstronny kanał komunikacji z użytkownikiem

Chat RCS można podzielić na podstaowe rodzaje komunikatów, które są wykorzystywane do kontaktu z użytkownikiem. Są to elemnty od najbardziej podstawowych do najbardziej zaawansowanych narzędzie tego kanału komunikacji. 

  • Brand Bot
  • RCS Basic, nazywa także RCS lite 
  • RCS Single Message / Rich RCS
  • Chat RCS 

Komunikacja z klientem cały czas się rozwija, a brandy szukają nowych narzędzi, by jeszcze lepiej angażować użytkowników i być z nimi w stałym kontakcie.

Większe zaangażowanie, to większe prawdopodobieństwo sprzedaży oraz dosprzedaży. Od wysłania pierwszego komunikatu, wiele się zmieniło. Na rynek wszedł Czat RCS (Rich Communications Services), który będzie funkcjonował jako kanał nowej generacji promowany przez takie firmy jak Google, Android, Apple oraz Operatorów GSM. 

Sprawdź na kanale YouTube

 

Porównanie RCS i SMS na telefonach

 

 


Komunikacja mobilna - początki. Pierwsza wiadomość wysłana w sieci Vodafone.   

​Każdego dnia na świecie firmy komunikują się z klientami i potencjalnymi klientami za pomocą komunikatów tekstowych. Ta forma przesyłania informacji jest popularna w zasadzie od 30 lat - dokładnie 3 grudnia 1992 r. z Wielkiej Brytanii został wysłany pierwszy SMS o treści Merry Christmans".

Dlaczego Czat RCS?

  • jest narzędziem uzupełniającym inne kanały komunikacji
  • możliwości tworzenia strategii cross-channel i nowy standard marketingu
  • posiada rozbudowane funkcje łączące zalety innych narzędzi
  • mocno zngażuje klientów poprzez czat i wielopoziomowe konwersacje zmieniający całkowicie proces zakupowy
  • uniwersalny w wykorzystaniu w każdym sektorze i branży

Wyśij testowo RCS

 

RCS - co to jest?

Często użytkownicy pytają: "czat rcs co to" oraz "jak działa" czat RCS? Odpowiedzieć na to pytanie można w ten sposób, że RCS - w bardzo dużym skrócie - to połączenie MMS-a, SMS-a oraz prostej aplikacji mobilnej z możliwością czatowania w oknie dialogowym na lini firma/brand/instytucja - użytkownik. 

Taki czat wzbogacony będzie: 

  • zdjęciami, grafikami (możliwe jest także tworzenie tzw. "karuzeli" - znanych z mediów społecznościuowych),
  • aktywnymi przyciskami np. do wyboru menu, czy produktu albo usługi.

Będzie to więc narzędzie, które będzie zawierało funkcje kilku innych kanałów komunikacji, które już wcześniej były znane specjalistom marketingu. Dodatkowo firmy mogą korzystać z przesyłania wideo promocyjnych, czy instruktażowych, oraz map i w czasie rzeczywistym proponować jakieś rozwiązania.

Przewaga usługi czatu RCS polega na tym, że w jednym miejscu możemy angażować użytkownika na wiele sposobów tworząc cały proces marketingowo-sprzedażowy. Te wszystkie funkcje w jednym pakiecie pokazują, że komunikacja A2P zmienia się na naszych oczach (w zasadzie już się zmieniła) W tym miejscu trzeba powiedzieć jasno, że to jeszcze nie koniec zmian - za pomocą tego kanału komunikacji będzie możliwość jeszcze lepszej personalizacji treści, oraz tworzenia tzw. real time marketingu. 

 


Zobacz też: masowa wysyłka SMS
 

 

Wiadomości RCS - nowa generacja komunikacji w biznesie.

Wiadomości biznesowe RCS łączą w sobie zalety innych kanałów komunikacji biznesowej:

  • uniwersalność zastosowania
  • bezpośrednie dotarcia na ekran smartfona
  • mocno angażujący content 
  • wysoki Open Rate
  • niestandardowe funkcje
  • wiele funkcji w jednym miejscu
  • prosty i wygodny w obsłudze 
  • szybkość dotarcia z informacją i zaangażowanie odbiorców
  • real time marketing 
Zalety innych kanałówch komunikacji w RCS

Czat RCS rewolucjonizuje sposób przekazywania i wymiany informacji. W przypadku wiadomości RCS mamy do czynienia już nie tylko z tekstem, linkiem, czy pojedynczą grafiką, ale funkcjami znanymi z Messenger Facebooka, WhatsApp, czy inne internetowe komunikatory. Nie mówimy już o jednokierunkowej, czy dwukierunkowej komunikacji, a raczej o zaawansowanej, rozszerzonej i wielowątkowej konwersacji firmy z użytkownikiem, który prowadzi do znacznie bardziej komfortowego procesu zakupowego. Niełatwo sobie wyobraźić, jaka czeka nas przyszłość i jak może wyglądać wymiana informacji klienta z marką, jeżeli weźmiemy pod uwagę możliwości AI (z ang. Artificial Intelligence, czyli sztuczna inteligencja) i wielowatkową i wielokanałową komunikację. Możliwości przesyłani precyzyjnych komunikatów marketingowych w czasie rzeczywistym stanie się standardem i będzie przebiegać w sposób całkowicie automatyczny. RCS message skupia częściowo cechy wszystkich pozostałych narzędzi komunikacyjnych, które znamy już teraz.

To, co wiemy na pewno o RCS:

  • nie zastąpi innych kanałów komónikacji.
  • będzie idealnym ich uzupełnieniem
  • będzie narzędziem dla tych najbardziej ambitnych managerów i marek, czy brandów.

Możliwości SMS-a 2.0 to przede wszystkim możliwość komunikacji dwukierunkowej oraz funkcja czatu - czyli angażowanie użytkownika, konwersacja na wielu płaszczyznach. Dodatkowo narzędzie umożliwia przesyłanie plików wideo, slajderów z możliwością wizualizacji ofert oraz aktywne przyciski przypominające te w mailingu. 

 

RCS w liczbach

RCS Business Messaging (RBM) osiąga lepsze wyniki niż tradycyjne kanały dotarcia do użytkownika. Jak działa czat RCS?

Funkcja RCS Business Messaging pozwala korzystać z funkcji, które w dużej mierze przewyższają wcześniej znane kanały komunikacji, a także ułatwia firmom/brandom docieranie do odbiorców w nowy sposób. RCS Business Messages pozwala m.in.:

  • konwersje
  • zaangażowanie
  • odsetek otwartych wiadomości
  • sprzedaż
  • zadowolenie z zakupów
  • szybkość realizacji w czasie rzeczywistym

Zobacz więcej możliwości RCS w komunikatorach
 

Usługa RCS - zastosowania w różnych branżach

Warto zadać sobie pytania: jak działa SMS 2.0, w jakich branżach będzie miał zastosowanie i co daje mi to narzędzie?

  • System RCS będzie miał zastosowanie w różnych branżach szczególnie tam, gdzie znajdzie się potrzeba mierzenia skuteczności działań marketingowych,
  • będzię tam, gdzie jest potrzeba przekazywania contentu, który wykracza poza standardową wiadomość.
  • będzie tam, gdzie potrzebna jest rozbudowana analityka - możliwość zmierzenia "otwieralność" oraz zaangażowania użytkowników,
  • będzie miał zastosowanie tam, gdzie jest potrzeba generowaia zaawansowanych raportów - co jest niezwykle cenne dla każdego specjalisty zajmującego się marketingiem - a jak wiadomo, dostęp do większej ilości danych pozwoli jeszcze lepiej planować i porównywać pojedyncze kampanie.  

Naszym zdaniem to krok w kierunku nowoczesnej i angażującej użytkownika komunikacji. Szczególnie e-commerce zyska na stosowaniu równocześnie SMS ów oraz wiadomości RCS - szczególnie w tym sektorze handlu konwersja, utrzymywanie uwagi, zaangażowanie oraz powracanie użytkownika na stronę jest kluczowa.

SMS a RCS - porównanie 

Zdecydowana większość wysyłanych wiadomości tekstowych to notyfikacje - to oznacza, że firmy wysyłają więcej personalizowanych komunikatów o charakterze informacyjno-marketingowym niż samych masowych kampanii.

Często są to informacje wysyłane w trakcie lub po jakimś zdarzeniu:

  • np. w CRM-ie,
  • systemie ATS
  • systemie ERP,
  • systemie marketing automation.

Trend jest wyraźny, że tzw. przewaga komunikatów notyfikacyjnych będzie z każdym rokiem większa. Ma to związek z rozwojem różnych platform, systemów windykacyjnych czy fintechów, a także integracji z platformami do komunikacji SMS, przybywa z miesiąca na miesiąc.


RCS

  • pełny branding wiadomości 
  • zweryfikowane logo firmy
  • mozliwość wyboru pomiędzy różnymi typami wiadomości
  • rozszerzona analityka
  • możliwość komunikacji wielowątkowej 
  • dostępne sliderów
  • klikalne buttony
  • grafiki i wideo wysokiej rozdzielczości
  • możliwość dodania wielu CTA
  • usługa czatu wiadomości z możliwością wykorzystania AI

RCS i SMS   porównanie kanałów komunikacji


Standardowy SMS

  • wiadomości z nazwą nadawcy
  • 160 znaków w jednej wiadomości
  • wykorzystywany w komunikacji marketingowej
  • wykorzystywany w komunikacji notyfikacyjnej
  • możliwość umieszczenia linku w oknie wiadomości
  • komunikacja jednokierunkowa lub dwukierunkowa
  • CTA umieszczone w linku
  • SMS z nazwą alfanumeryczną 
  • możliwość wykorzystanie short code'ów w nadpisie

Można śmiało powiedzieć, że komunikaty notyfikacyjne z elementami marketingu zdominowały komunikację mobilną, a czat RCS będzie naturalnym uzupełnieniem ww. komunikacji i narzędziem dla bardziej wymagających klientów, dla których ważne jest łączenie kilku narzędzi w jedno. Rich Communication Services, bo taka jest oficjalna nazwa nowego narzędzia,  na pewno nie zastąpi krótkich wiadomości tekstowych. Wszystko wskazuje na to, że będziemy mieli do czynienia z sytuacją podobną jak w przypadku MMS-ów, czyli równoczesnym stosowaniu jednego i drugiego kanału komunikacji. 

 


RCS razem z innymi kanałami komunikacji. RCS będzie idealnym uzupełnieniem standardowego SMS-a!  

Wiele firm łączy kanały komunikacji tworząc rozwiązania cross-channelowe, inaczej multichannel. Zalety łączenia kanałów komunikacji: 

  • większe zaangażowanie użytkowników
  • zaawansowane działania marketingowe
  • duża liczba różnych odbiorców i użytkowników

Uruchom konto

 

SMS razem z RCS

Zdecydowana większość podmiotów zaczęła zauważać, że najlepsze kampanie angażujące użytkowników są te, w których połączono kilka narzędzi w jeden cross-channel. Niezależnie od branży krótkie wiadomości tekstowe sprawdzają się świetnie w połączeniu z e-mailami oraz powiadomienia push - nie inaczej będzie także z RCS-em. Pamiętaj, że te kanały dotarcia do użytkownika mają podobne, ale nie to samo zastosowanie. SMS np. ma wysoki Open Rate, ale w mailu możesz zawrzeć więcej informacji niż w standardowym SMS. Z kolei popularne pushe sprawdzają się idealnie w przypadku porzuconych koszyków oraz w sytuacji, kiedy chcemy, by użytkownik, po odwiedzeniu jakiejś strony, z powrotem do niej wrócił.

blazejpawlar 2

Błażej Pawlar - Partnership & Marketing Manager

 

"Cross-channel to klucz do skutecznej komunikacji – łącząc różne kanały komunikacji, tworzymy spójne i angażujące treści dla naszych klientów. Korzyści jest wiele są to m.in. wyższa konwersja, lepsza analiza danych, oraz Wzmacnianie relacji z klientem." 

Dopiero wykorzystanie komunikacji wielkokanałowej sprawi, że potencjał angażowania użytkownika zostanie w pełni wykorzystany. Usługi czatu RCS, z wszystkimi swoimi zaletami, są w stanie uzupełnić działania marketingu mobilnego - tak, aby działania wielokanałowe weszły na wyższy poziom i angażowały użytkownika do działania oraz zwiększały lojalność, bo nie ma nić lepszego niż klient, który regularnie wraca do nas.

 

W łączone funkcje czatu


Jak właczyć Czat RCS na telefonie? 

Krok po kroku postępuj zgodnie z instrukcją poniżej, aby włączyć RCS na swoim urządzeniu. Jeżeli wszystko jest prawidłowo połączone na górze pojawi się komunikat Stan 'Połączono'. Działaj według schematu

  • konieczne jest pobranie aplikacji Wiadomości Google (jeżeli wczesniej nie została pobrana)
  • zainstaluj aplikację
  • kliknij przycisk w ustawieniach (trzy kropki pionowe w prawym górnym rogu)
  • kliknij ustawienia -> Czaty RCS  
  • jeżeli przełącznik "włącz funkcje czatu" jest wyłączony, to niezbędne jest jego włączenie
  • jeżeli przełącznik "włącz funkcje czatu" jest już włączony, to użytkownik będzie w stanie odbierać Twoje wiadomości RCS

Pobierz aplikacje "Wiadomości"

 

Twoi klineci będą mogli korzytać z RCS, jeżeli posiadają telefon i system Android. Miej na uwadze, że Google sukcesywnie wdraża usługę czatu RCS - może być tak, że pewna grupa Twoich użytkowników będzie w stanie szybciej odbierać RCS-a, a pewna grupa trochę później. Jest to zależne także o posiadanego modelu urządzenia na którym będą odbierane wiadomości. 

 

System RCS - nowa era komunikacji

System RCS zawiera w sobie cztery kluczowe elementy, są to Brand Bot, czyli podstawa komunikacji RCS oraz trzy narzędzia:

  • RCS Basic,
  • RCS single message,
  • Czat RCS. 

To Ty po stworzeniu "bota", który jest niezbędny, decydujesz z jakiego narzędzia chcesz skorzystać. Obok widzisz agenta RBm stworzone na porrzeby komunikacji RCS w SerwerSMS.

Stwórz Brand Bota

Brand Bot

 

RCS Basic / RCS Lite

RCS Basic, jest kolejną iteracją po SMS Verified, wprowadzającą nowe normy w dziedzinie komunikacji mobilnej. Kładzie on szczególny nacisk na zwiększone bezpieczeństwo i skuteczną eliminację nadużyć. Istotne jest podkreślenie, że RCS Basic posuwa się o krok dalej, wprowadzając proces weryfikacji marki, co dodatkowo podnosi jakość interakcji i zaufanie użytkowników. Dodatkowo, posiadanie ikony potwierdzającej autentyczność profilu nie tylko stanowi środek zabezpieczający, ale również podnosi prestiż marki, nadając jej dodatkową wiarygodność.

RCS single message

RCS Single Message stanowi kolejny etap po RCS Lite. Łączy w sobie wszystkie funkcje RCS Lite, jednocześnie wprowadzając nowe możliwości, które z pewnością wzbogacą Twoje doświadczenia komunikacyjne. W ramach wiadomości powitalnej użytkownik może teraz korzystać z grafik, wideo, a nawet karuzeli ze zdjęciami - nawet do 5 grafik. Dodatkowo, dostępne sąbuttony pełniące rolę CTA. 

Czat RCS 

Nazywany także Conversional RCS lub Chat RCS To najbardziej zaawansowana forma systemu RCS i absolutnie nowy standard wiadomości. To narzędzie oferuje ulepszone wskaźniki, oparte na potwierdzeniach doręczenia klienta, potwierdzeniach odczytu oraz tekstowo dłuższe wiadomości. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom, Chat RCS przyspiesza proces komunikacji, sugerując działania w obszarach takich jak adresy URL, mapy, kalendarz czy klawiatura, co przekłada się na oszczędność czasu.

4 kroki uruchomienia RCS w swoim biznesie

Aby uruchomić komunikację Czat RCS w swoim biznesie wystarczy, że wykonasz kilka kroków, które rozwinęliśmy w naszym ebook'u przygotowanym przez naszego messaging product managera:

  • Stwórz Brand Agenta
  • Stwórz wiadomość powitalną tzw. single message
  • Przygotuj grafiki, które mogą zostać zaprezentowane w formie "karuzeli"
  • Stwórz CTA, czyli tzw. wezwanie do działania

Pobierz ebooka i przekonaj się, jak w kilku krokach uruchomić komunikację RCS we własnym projekcie. Dokładnie 4 kroki dzielą Cię od uruchomienia tego kanału komunikacji. Twoja komunikacja wcale nie musi być nudna. Od teraz możesz wysyłać nie tylko wiadomości, ale także technologię RCS dla jeszcze większego zaangażowania odbiorców.

 

ios message

RCS a Apple 

Apple jest właścicielem systemu iOS, które od jakiegoś czasu posiada i rozwija autorskie rozwiązanie do wysyłania wiadomości - iMessage. W związku z pewnymi ograniczeniami, jedynie użytkownicy iPhone'ów oraz komputerów Mac mogą z niej korzystać, czyli posiadacze tych urządzeń mogą między sobą wysyłać wiadomości. Na ten moment nie wiadomo, czy Apple planuje zaangażować się w rozwój i rozpowszechnianie RCS.

Natomiast od czasu do czasu pojawiają się plotki na ten temat, ale bez żadnych pewnych informacji. Istnieją jednak rozmowy na linii Operatorzy GSM oraz Spółka z Cupertino, aby Apple włączyło się w rozwój technologii RCS. To umożliwiłoby większą integrację ich użytkowników z użytkownikami innych marek i pozwoliłoby na szybszy rozwój tego kanału komunikacji.

PRZETESTUJ CZAT RCS


Zobacz też: Inne narzędzia dostępne w serwisie do komunikacji z klientem
 

Strategie wysyłki RCS - wysyłki kaskadowe

Kaskadowe wysyłki to strategia komunikacji, która polega na sekwencyjnym przekazywaniu wiadomości do odbiorców w zależności od:

  • posiadanego urządzenia lub możliwości odebrania danego komunikatu
  • ich reakcji lub braku reakcji.

W kontekście SMS i RCS (Rich Communication Services) oznacza to, że wiadomości są wysłane jako RCS do użytkowników, którzyh mogą odebrać RCS na Android, a nastpnie SMS od wszytskich pozostałych, którzy z jakiegoś powodu mogą odebrać tylko SMS. 

Kaskadowe wysyłki - korzyści

Korzyści z zastosowania kaskadowych wysyłek w kampaniach marketingowych RCS messages i SMS standard:

  • Zwiększenie zaangażowania: Odbiorcy otrzymują spersonalizowane komunikaty, co zwiększa prawdopodobieństwo ich reakcji w (aplikacja rich communications)
  • Lepsza analiza efektywności: Dzięki śledzeniu reakcji na poszczególne wiadomości można optymalizować kampanie w czasie rzeczywistym i sprawdzać, którzy uzytkownicy w jakich sieciach są najbardzije aktywni (aktualnie Czat RCS działa w sieci Orange i T-mobile).
  • Skuteczniejsze zarządzanie relacjami z klientami: kaskadowe podejście pozwala na budowanie długotrwałych relacji poprzez dostosowanie komunikacji do potrzeb odbiorców. Kaskadowe wysyłki w SMS i RCS są więc efektywnym narzędziem, które pozwala na bardziej dynamiczną i interaktywną komunikację z klientami.

Zaawansowane bezpieczeństwo

RCS oferuje najwyższy standard bezpieczeństwa. Poniżej znajduje się porównanie RCS ze standardową wiadomością

Standardowa wiadomość Rich Business Messaging (RBM)
-Wizytówka marki (Brand Bot) -Wizytówka marki (Brand Bot)
-Weryfikacja nadawcy nadawcy przez Operatora GSM oraz Integratora Google -Weryfikacja nadawcy nadawcy przez Operatora GSM oraz Integratora Google
-wyższy limit znaków w nazwie firmy/brandu -wyższy limit znaków w nazwie firmy/brandu
-Ochrona w ramach Tarczy 360 -Ochrona w ramach Tarczy 360
-współpraca z innymi podmiotami w ramach Ekosystemu bezpieczeństwa współpraca z innymi podmiotami w ramach Ekosystemu bezpieczeństwa

Podsumowanie

RCS jest narzędziem do dyspozycji dla użytkowników Android  i doskonale sprawdzający się z w kampaniach marketingowych, gdzie jest potrzeba jeszcze większego angażowania użytkownika - mówią wprost daje marketerom dużo większe możlwości - mówiąc wprost jets to nowy standard w komunikacji mobilnej. Czat RCS sprawia, że strategie marketingowe mogą mieć całkiem nowe oblicze, ponieważ zmieniają interakcję na linii użytkownik brand. 

Przewidujemy, że oba kanały SMS i usługi RCS będą się idealnie uzupełniały - tak, jak teraz SMS i MMS. W szczególności w sektorze e-commerce, gdzie krótkie wiadomości tekstowe sprawdzają się idealnie w przypadku personalizowanych wysyłek. RCS pozwala rozszerzenie działań marketingowych, z tego względu, że daje więcej możliwości prezentowania produktów i usług i dłużej utrzymuje uwagę odbiorcy wiadomości. 

FAQ

Czy potrzebuję specjalnej aplikacji do korzystania z RCS?

W większości przypadków jest to konieczne, by uruchomić rich communication services na telefonie. Na ten moment skorzystaj z aplikacji Wiadomości od Google oraz konfiguruj SMS 2.0 w ustawieniach. Jeżeli jesteś posiadaczem telefonu z systemem Android, to do pobrania jest w Sklepie Play. Pamiętaj także o tym, że na starszych telefonach możliwość zainstalowania popularnej apki może nie być już możliwe. 

Czy RCS jest dostępne na wszystkich smartfonach i sieciach?

Nie, dostępność RCS może się różnić w zależności od kraju, operatora sieci komórkowej i modelu telefonu. Jednakże wielu operatorów na całym świecie wprowadza obsługę RCS, a popularne marki smartfonów często również wspierają tę technologię. Warto także sledźić komunikaty Google twórcy usługi RCS. 

Jakie są koszty związane z rcs rich communication services?

Biorąc pod uwagę możliwości, jakie daje nam wiadomość RCS nie są to koszty zbyt wygórowane - będzie to cena zbliżona do SMS lub MMS. Natomiast biorąc pod uwagę skuteczność tej formy komunikacji RCS będzie odgrywał wazną rolę w strategii marketingowej marki. Wiadomość pojawiająca się na telefonie jest dużo bardziej angażująca niźli w przypadku wiadomości głosowych, MMS, czy SMS, a odbiorca takie czatu ma dużo większe możliwości wybiru usługi czy ofertu. Chcesz dowiedzieć się więcej jak działają funkcje czatu? Skontaktuj się z naszym biurem obsługi klienta, by ustalić szczegóły usługi. 

Co to jest Chat RCS?

To trzeci spośród 3 rodzajów wiadomości, które możesz wysyłać dzięki kanałowi RCS obok RCS Basic oraz RCS Single Message. Jest najbardziej zaawansowany, ponieważ pozwala na komunikację dwukierunkową i wielopoziomową z użytkownikiem. RCS jako standard jest opracowywany przez GSMA (GSM Association), czyli międzynarodowa organizacja handlowa, zrzeszającą operatorów sieci telefonii komórkowej oraz Google. Inne nazwy RCS, które w różnych opracowaniach możesz spotkać lub, które mogą być kojarzone z RCS to: RBM (Business Messaging), Jibe, Mavenir, SMS 2.0, SMS plus (SMS +).  

Czy RCS zasąpi SMS-a?

Na ten moment nic na to nie wskazuje, że technologia RCS zastąpi SMS. Dwa kanały będą funkcjonowały równocześnie. SMS jako kanał do notyfikcji oraz RCS jako kanał dla marketingu i konwersacji.

Czy RCS to przyszłość komunikacji? Jakie są perspektywy rozwoju RCS w przyszłości?

Perspektywy rozwoju RCS są obiecujące. Ma to być narzędzie, która zmieni sposób komunikowania się firmy/instytucji z klientem. Będzie to wielowymiarowy marketing w czasie rzeczywistym, a nie tylko wysyłanie standardowej wiadomości na telefon użytkownika. RCS Rich Communication Services jest kanałem, któy świetnie wpisuje się w komunikację  Cross-channel, czyli łączenia różnych narzędzi  w strategię marketingową. Angażowanie klienta za pomocą komunikatorów internetowych, RCS oraz SMS i e-mail będzie stadardem nowoczesnego marketingu.

Odkryj świat komunikacji mobilnej w profesjonalnym wydaniu!

Odbierz 100 darmowych wiadomości na start + Short Code 4301 gratis!

Wypróbuj za darmo

Testuj 14 dni za darmo