RCS, czyli uzupełnienie standardowego SMS-a!
RCS, czyli Rich Communication Service, nazywany niekiedy SMS-em 2.0, to nie tylko standardowa wiadomość tekstowa. To także grafiki, aktywne przyciski i linki, które mają służyć użytkownikowi, aby w jak najkrótszym czasie znalazł wszystkie niezbędne informacje. Dzięki współpracy z Google powstała usługa, która zrewolucjonizuje rynek komunikacji mobilnej. Można śmiało powiedzieć, że marketingowcy otrzymują nowe skuteczne narzędzie, które uzupełni dotychczasowe działania związane z krótki wiadomościami tekstowymi.
RCS jako rozszerzenie i uzupełnienie krótkiej wiadomości tekstowej
SMS-y towarzyszą nam od prawie 30 lat i na pewno zmieniły sposób, w jaki się komunikujemy. Dziś stajemy przed ogromnym wyzwaniem, ponieważ wraz z Google pracujemy nad usługą, która ma zrewolucjonizować rynek komunikacji mobilnej, tak jak pierwszy SMS, wysłany 3 grudnia 1992 r. Jako pierwsza i jedyna firma w Polsce, przystąpiliśmy do Early Access Program "giganta z USA", testując i wdrażając nowe narzędzie, które w istocie ma być uzupełnieniem standardowego SMS, a nie go zastępować!
Po wielu miesiącach prac udało nam się uruchomić możliwość wysłania "rozszerzonej wiadomości", tzw. beta testy. Można powiedzieć, to ogromny krok i kolejny etap wdrożeń oraz efekt bardzo dobrej współpracy z firmą z Mountain View. RCS daje mnóstwo nowych możliwości, które będą wykorzystane w akcjach marketingowych i informacyjnych oraz pozwoli jeszcze skuteczniej realizować plany sprzedażowe, minimalizować straty związane z "opuszczonymi koszykami" itd. Wyobraźmy sobie, że np. bilety lotnicze wysyłane będą bezpośrednio na telefon wraz z możliwością podejrzenia całego rozkładu lotów.
SMS 2.0 to także możliwość potwierdzenia np. rezerwacji w hotelach, restauracjach wraz z wszystkimi niezbędnymi informacjami i mapką atrakcji wokół obiektu. Rezerwacje w punktach usługowych takich jak fryzjer, mechanik czy też lekarz, będą teraz jeszcze łatwiejsze - w czasie rzeczywistym klient będzie mógł przesuwać swoje wizyty, czy terminy, a nawet zapłacić albo dokupić usługę.
Możliwości RCS:
- rejestracja nazwy nadawcy
- umieszczenie logotypu firmy oraz wybranie koloru przodującego w komunikacji,
- możliwość zamieszczania grafik, plików pdf, video
- pozwala na domyślne akcje, takie jak: dzwonienie czy odpowiedzi.
- pozwala na przesyłanie informacji nawet do 8000 znaków.
- pełne raportowanie: oprócz statusu "wysłane" i "odebrane" użytkownik widzi także status "przeczytane".
Jak uruchomić RCS
Aby włączyć RCS na telefonie z Androidem, należy wejść do Sklepu Play i pobrać aplikację „Wiadomości” Google. Następnie należy wprowadzić ustawienia, by ta aplikacja była domyślną aplikacją, do wysyłania i odbierania wiadomości. Po uruchomieniu aplikacji „Wiadomości” wyświetli się komunikat o "zgodzie" na uruchomienie funkcji czatu. Jeśli nie zadziało się to automatycznie, to konieczne będzie wejście w ustawienia aplikacji "Wiadomości" i ręczne uruchomienie funkcji czatu. Jeżeli dalej nie możesz odbierać RCS, to prawdopodobnie jeszcze nie uruchomiono funkcji czatu na Twoim telefonie. Usługa jest wdrażana etapami - wszystko zależy od telefonu i sieci.
WYŚLIJ TESTOWY RCS POBIERZ INSTRUKCJĘ